• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee tabbladen linken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sluca

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Berichten
108
Hallo iedereen,

Ik weet niet goed hoe ik mijn vraag moet uitleggen maar ik heb een voorbeeldje bijgevoegd wat hopelijk duidelijk maakt wat ik zou willen.

In het voorbeeld zijn dus op blad 1 cijfertjes ingevuld. Op blad 2 wordt duidelijk dat het gegeven a gelijk is aan "Blad1!A1", gegeven b is "Blad1!A2"...

Als ik nu op blad 1 kolom A zou sorteren van hoog naar laag, dan veranderen op blad 2 de gegevens ook van hoog naar laag. Ik wil niet dat dat gebeurt. Anders gezegd, als ik op blad 1 de sortering verander, dan wil ik dat de gegevens op blad 2 wel hetzelfde blijven, ook al is de verwijzing verplaatst.

Hopelijk is dit duidelijk, ik weet echt niet hoe ik het anders moet uitleggen :)

Bedankt alvast!
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    8,5 KB · Weergaven: 25
sluca,

Je kunt volgens mij dit niet met een formule doen.
"Blad1!A1", verwijst naar de inhoud van de cel A1.

Ik denk dat je dan moet kopieëren en plakken als waarde, dan staat er geen formule.
Dan heb je geen last met sorteren op Blad1, Blad2 blijft nu zoals het is.
 
Ik ken echt helemaal niks van Excel. Kun je iets meer specifiëren hoe ik het dan wel moet oplossen? :)
 
sluca,

Kijk of je er wat mee kunt.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld(Hv).rar
    17 KB · Weergaven: 16
Eerst kopieren, daarna naar blad 2 gaan , eerste cel selecteren, rechtermuisknop, plakken speciaal, waarden, ok. da's alles.
Succes,
 
Nee, ik vrees dat dat niet is wat ik zoek :(
Ik ga het document toevoegen waar het over gaat, misschien wordt het dan duidelijker wat ik bedoel.
Op blad 1 staan dus een hoop gerechten met in de opmerking telkens vermeld welke ingrediënten daarvoor nodig zijn.
Op blad 2 probeer ik automatisch te laten invullen in kolom "Already used" welke ingrediënten en hoeveel ervan reeds gebruikt zijn.
De gerechten kunnen worden verhoogd van level 0 t.e.m. level 10.
Neem nu het gerecht "Garden Salad". Om dat level 10 te krijgen is er nodig: 10 salad, 10 tomato en 10 egg.
Als ik dus bij dat gerecht invul dat het al level 10 is, dan komt er op het tweede tabblad in de kolom "already used" te staan dat ik al 10 salade, 10 ei en 10 tomaat gebruikt heb.
Het enige wat ik nu wil doen is de gerechten in alfabetische volgorde zetten en de ingrediënten in alfabetische volgorde zetten, zonder dat ik alles kwijt ben. De ingrediënten in alfabetische volgorde zetten lukt. Ook de kolommen "totally needed" en "already used" worden mee verplaatst met het juiste ingrediënt.
Maar als ik de gerechten in alfabetische volgorde wil zetten loopt het dus mis.
Sorry voor de lange uitleg en voor de gedane verloren moeite :( Hopelijk kunnen jullie mij toch nog helpen.
 

Bijlagen

  • RC.xlsx
    30,8 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan