• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee tabellen samenvoegen en vergelijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

velde046

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
In de bijlage staat het ook aangegeven, maar hier ook even kort.

Ik heb een tabel waar de gegevens van 2 tabellen in zijn samengevoegd. De gegevens van tabel A en tabel B staan naast elkaar.
Nu wil ik de dubbele gegevens wissen, maar niet zomaar elke tweede. Elk goed record moet naar een nieuw blad worden weggeschreven.

Eerst moet gekeken worden of nummer_A ook voorkomt als nummer_B. Zo nee, kan de rij blijven en weggeschreven naar het nieuwe blad. Zo ja, dan moet naam_A vergeleken worden met naam_B.
Als de namen gelijk zijn of naam_A is blanco, dan moet naam_B weggeschreven worden. Is naam_A gevuld en naam_B niet, dan moet naam_A weggeschreven worden.
Het bijgesloten voorbeeld is waarschijnlijk duidelijker.

Is iemand die mij hier mee kan helpen? Onze zogenaamde Excel-goeroe komt er niet uit.

Bijlagen

Hoi Velde,

Zet naast tabel A een kolom met A'tjes en naast tabel B een kolom met B'tjes.

Zet beide tabellen onder elkaar en sorteer op nummer(kolom A),

Gelijke nummers staan nu onder elkaar. Zet in de kolom naast deze nieuwe tabel de formule:
D2: =als(A1<>A2;als(B2<>"";RIJ();"");als(B1<>"";RIJ();""))

Als de naam bij en nummer in tabel A was ingevuld, dan wordt verschijnt het rijnummer, als kolom A leeg is of als het nummr niet in tabel A voorkomt verschijnt in naast tabel B het rijnummer.

Het gevolg is dat alleen bij ingevulde unieke nummers en riijnummer verschijnt. Kolom A t/m D sorteer je op kolom D en alle dubbels staan onderaan in de nieuwe tabel. En die gooi je weg net als kolom (C en) D.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan