• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee tabellen vergelijken. (Excel 2007)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lvr1986

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Goede avond,

Voor vele hier een vraag met een waarschijnlijk makkelijk antwoord maar ik kan er niet op komen en ik kan het ook niet op internet vinden.

Ik heb twee tabellen met benamingen en waardes. Voorbeeld:

Bekijk bijlage HelpMij.xlsx

Nu wil ik zoeken naar de verschillen. Bij sommige waardes zijn de ID's gewisseld en bij andere de Labels. Wat ik nu wil bereiken is dat ik zoek op Label in de nieuwe tabel, dat label opzoek in de oude tabel en dan van die beide labels de ID's vergelijk.

Ik heb van alles geprobeerd met Vert.zoeken en Hor.zoeken en ook met databases maar ik krijg het niet voor elkaar. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Bij voorbaat dank!

Lex

EDIT: Excel bestand bijgevoegd

Bijlagen

• HelpMij.JPG
    HelpMij.JPG
    25,7 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:
Dit is een excel forum
We willen dan ook graag een excel file als voorbeeld en geen JPG file

Bedankt voor je antwoord. Zover kom ik dus ook elke keer maar deze uitkomst zegt mij niets of er nu iets veranderd is of niet. Ik wil er achter zien te komen of er aan hetzelfde label een ander ID hangt als voorheen.

Bedankt voor je reactie. Dat is wel meer wat ik bedoel. Maar is dit niet in 1 keer en makkelijker te doen met ver.zoeken/hor.zoeken? Voor als ik bijvoorbeeld twee tabellen met 5 kolommen wil vergelijken. Dit is een mooie oplossing, begrijp me niet verkeerd. Maar ik zou zeggen dat het makkelijker kon en in 1 stap.

stuur eens een excel voorbeeld met 2 tabellen met 5 kolommen
en vertel dan nog eens wat er precies vergeleken moet worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan