Twee text velden naar QR code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddy v

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2003
Hallo,

Hoe kan ik twee textvelden uit een excel document samenvoegen in een QR code.

In textveld uit het excel bestand lukt netjes zoals hier beschreven

Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Echter in wil een QR code van kolom A en B samen

Dus van de ID en Naam een QR code (Id, Naam)

{ MERGEBARCODE "{ MERGEFIELD Id } { MERGEFIELD Naam }" QR }

Dat lukt me helaas niet

Met vriendelijke groet,

Eddy Verheijen

Ik heb nog even geen toegang tot een computer, maar er zijn minimaal twee oplossingen. De makkelijkste? Maak een extra veld in je Excel document waarin je de velden samenvoegt. Simpel, werkt altijd.
Daarnaast is het denk ik wel mogelijk om een nieuw veld te maken waarin je twee velden samenvoegt. Dat ziet er dan (hopelijk, kan het niet testen) zo uit:
Code:
{={MERGEFIELD Id}+{MERGEFIELD Naam}}
Dit komt dan uiteraard in de plaats van de velden die je nu hebt staan.

Hallo OcatFish.

Als eerste natuurlijk hartelijk dank voor uw reactie.

Helaas is het mij nog niet gelijk ook niet met de code

{MERGEBARCODE ={MERGEFIELD Id}+{MERGEFIELD Naam} QR}

Daarbij heb ik voor { elke keer netjes CRTL +F9 gebruikt

Krijg dan de melding de " vereiste parameters ontbreken of zijn onjuist"

Gr Eddy

Je hebt mijn code niet goed nagemaakt, kijk maar goed naar het aantal accolades. :). De complete code (ik heb alleen de aanpassing gemaakt) ziet er dus zo uit:
Code:
{MERGEBARCODE {={MERGEFIELD Id}+{MERGEFIELD Naam}} QR}

Nogmaals: ik weet niet of het werkt, want ik kan het niet testen. Maar een oplossing zou in deze richting moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Hallo QctaFish,

Nogmaals hartelijk dank en idd in had een haakje vergeten.... wordt ook niet makkelijk soms met al die haakjes..

Maar helaas. krijg nu de melding "Samenvoegveld voor streepjescodes is niet gevonden in veldnaam record van de gegevens bron"

ik had nog dubbel gecheck om ik de namen goed had. Maar met wel klikken naar andere veld weergaven zie ik dan de twee samenvoegvelden wel netjes worden uitgelezen.

Alleen in die dat ik de ID en de naam net andersom heb staan
1719696802433.png

Zo te zien is de formule an sich al wel in staat om de gegevens te ‘mergen’, maar dan zonder het + teken: dat lijkt er nu als tekst tussen te staan. Lijkt dus overbodig. Jammer genoeg lijkt de formule een ‘nieuw veld’ te maken, gebaseerd op de inhoud van de samenvoegvelden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het verwijderen van het + teken zal dat denk ik niet oplossen.

Mijn eerste tip (die geheid simpel is te implementeren, en die perfect gaat werken) heb je zo te zien nog niet uitgetest. Ben wel benieuwd waarom niet :).

Kleine update: ik ben er zelf nog niet in geslaagd om twee samenvoegvelden in een document samen te voegen in één (tijdelijk) veld. Ik had hoge verwachtingen van het SET veld, maar dat lijkt alleen te werken in berekeningen. En dus niet met tekst. Dus ik zoek nog even verder naar andere opties.

Maar ik vermoed dus (heel sterk zelfs) dat het niet kan, gezien de foutmelding die ik krijg bij in wat in essentie een werkende code oplevert:
Samenvoegveld voor streepjescodes is niet gevonden in de veldnamenrecord

En dit is dan op basis van een samenvoegcode die wél het juiste doet: de twee velden samenvoegen:
{ QUOTE { ID }{ Name } }
Deze formule voegt inderdaad de twee gegevens samen. Maar de complete formule in de Barcode gezet geeft dus een foutmelding.
Ook het toewijzen aan een tijdelijk veld op deze manier:

{ SET tmp QUOTE { ID }{ Name } } }

Werkt niet. En dat lijkt er dus nog steeds op te wijzen dat het veld in de onderliggende tabel (dus je Excel bestand) moet zitten, wat, nogmaals, ook veruit de makkelijkste oplossing is.

Laatst bewerkt:
Werkt hier vrij aardig:

{QUOTE "{MERGEFIELD a1}{MERGEFIELD a1}" }

Bij mij niet. Had ik uiteraard al geprobeerd. Overigens de QUOTE code wel, maar dus niet in de BarcodeMerge. Overigens had ik al gezegd dat de QUOTE code werkt, dus dat-ie bij jou ook werkt, lijkt mij logisch :).

Zoals je ziet heb ik beide velden omgeven door aanhalingstekens als suggestie hoe dat bij dat barcodeveld zou kunnen.

En dat is niet anders als dat ik het gedaan heb. Wil dat (nog) wel een keer proberen, maar die variant heb ik dacht ik ook al geprobeerd. Al kun je op een gegeven moment de draad kwijtraken ;).

Ik heb de 'truc' van snb met de code uit #8 in de MergeBarcode te zetten geprobeerd, maar, zoals eigenlijk wel verwacht, werkt ook deze truc niet. Blijft dus nog steeds over: een extra veld maken in Excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan