Twee tot drie keer opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hennepen

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
Goede morgen voor allen die dit lezen en kunnen helpen.

Als ik de computer opstart blijft hij kort na het opstarten hangen in een zwart scherm waarin het volgende vermeld staat:
Sil 3112A Sata link biosversie 4.2.12 Copyright (3) 1997-2003 Sili con Image, Inc
Onder deze melding blijft een koppelstreepje knipperen.
De computer start niet door. Echter als ik opnieuw de computer opstart start hij wel door en is er niets meer aan de hand. Soms moet ik drie keer opstarten, maar dan werkt het subliem.
Wat kan of moet ik doen om dit te voorkomen.
Ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen daar het uiteraard een probleem moet zijn toch?
Bij voorbaat hartstikke bedankt en ik wacht de positieve berichten af.
Groet Hennepen:confused:

Hoe is de bootorder ingesteld in het BIOS? Direct booten vanaf harde schijf of controleert ie eerst op floppy- en/of cd/dvd stations?

Het systeem zou gewoon moeten doorstarten als daar toevallig nog een (non-bootable) cd of dvd in zit, maar het kan zijn dat ie daar toch af en toe op blijft hangen.

Misschien de bios resetten?
Kan op 3 manieren:
1. Lithium batterij er even uit halen
2. Jumper verplaatsen
3. Optie in bios zelf: Restore to setup defaults.

Voor optie 1 en 2 kan je de handleiding van je mobo naslaan.

Of flashen? :)
De bios updaten dus.

Hallo Madpuppy en Freakiej,

Hartelijk dank voor jullie antwoord.

In de Bios staat als eerste de harde schijf als opstarten geboekt.

Ten tweede geeft mijn aida ( programma om te laten zien welke configuratie enz.enz. laat zien ) aan dat ik eens de bios zou moeten updaten , maar uiteraard geeft hij niet aan dat er een opstartfout inzit en wat de oplossing is.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee???
Ik zou niet weten hoe ik de bios kan updaten. UIteraard wel over gelezen, maar telkens kom je de woorden KIJK UIT!! tegen, dus????
Ik ben weer benieuwd naar de antwoorden die jullie eventueel hebben. ( trouwens er zit geen cd-floppydisk of wat dan ook in de computer )
Hartelijk dank bij voorbaat en groetjes,

Hennepen

Dat gaat heel moeilijk worden als er geen floppydisk en geen CD-speler in de PC zitten.
Die kan je er ook niet ff inzetten voor 5 minuten? Even lenen van je buurman ofso :D

Wat voor bios heb je?

Bios updaten raad ik af, dit kan denk ik wel zonder Bios update opgelost worden.

Heb je een Serial ATA(SATA) hardeschijf of gebruik je een "gewone" IDE(ATA) schijf?

Een derde erbij. Heel fijn Crash.
Ik heb inderdaad een serial Ata in de computer zitten. Een Aparte module ( noem je dat zo? ) omdat ik al Serial Ata had 9 twee Maxtor harde schijven ) en later een extra Maxtor Sata schijf gekocht heb en deze kon niet meer op het moederbord aangesloten worden. Vandaar een extra geplaatst.
Heb je hier wat aan Crash? Trouwens ik heb wel een cd-dvd en floppydisk in de computer hoor, maar ik bedoelde een cd of floppydisk erin laten zitten. Sorry voor de onduidelijkheid.

Wederom heel benieuwd naar het juiste antwoord. Ik wacht in spanning.

Heb ik iets niet goed gedaan? Ik bedoel het antwoord wat ik hierboven heb gegeven. Ik lees niets meer en ben bang dat het of niet opgelost wordt, of dat ik een onduidelijkke beschrijving gegeven heb.
HELP!!!

Rustig, er zit nog maar 2.30 tussen :D
Als we iets weten dan wordt 't gelijk gepost!
Crash reageert zo denk ik wel, en als dat niet lukt kunnen we die bios-update doen.

Sorry voor het ongeduld Freakiej.

IK wacht rustig af en ga ondertussen even stofzuigen
Groetjes

Er zijn nog mensen die een fulltime baan hebben. Tussen de middag eet ik altijd thuis, dus vandaar dat ik rond die tijd ook wel eens antwoord.;)

Geef eens wat meer info over welk moederbord je hebt.
Die zo als jij het noemt "module" zit maar 1 schijf op begrijp ik, dit is toch niet de schijf waarop Windows draait?

@Freakiej,
Waarom raad je een Bios update aan. Mensen die niet weten hoe dat goed moet, kunnen gemakkelijk het moederbord omzeep helpen.:(

Hallo beste Crash,

Sorry dat ik zo laat ben, maar ik kan niet aldoor achter de pc zitten, maar ik hoop dat het nog op tijd is.

Mijn moederbord is de S478 Asus P4P800luxe ( P4/D-DDR/865PE/S-ATA/Raid.

De bios is Type Aus AMI ( datum System Bios 07/21/03
Datum video Bios 03/04/16

Biosfabrikant American Megatrends Inc.

Dus Crash, op het moederbord zijn twee harde schijven aangesloten Serial Ata ( meer kan dus niet )en dan heb ik een extra Serial Ata schijf ( Maxtor ) aangesloten op een PCI card(?) zodat ook de laatste harde schijf op SATA kan werken.

Nee Crash Windows is geinstalleerd op een van de schijven die aangesloten zijn op het moederbord.

Hopelijk un je hier weer mee verder ennuh... vast badnkt hoor. Ik wacht af.

Ik zit ook niet altijd achter de pc, dus het geeft niet als je later antwoord. Sommige reageren pas na twee of drie dagen.:)

Ik moet kijken of ik het een en ander kan opzoeken, dus verwacht niet meteen een antwoord.

Dat is heel fijn Crash. Dank je wel dat je er zoveel aandacht aan wil besteden.
Uiteraard verwacht ik niet meteen bericht hoor. Ik kan trouwens niets verwachten, daar ik de komende dagen weg ben. Overmorgen ben ik weer terug en dan zie ik vanzelf al of je een oplossing hebt gevonden, goed?

Nogmaals, mijn dank is groot en misschien tot zaterdag en anders gewoon later.

Groetjes,

Hennepen

@Crash, dat weten de mensen idd niet. Maar daar is het forum toch voor?
Het zou goed kunnen dat dit probleem dmv bios update opgelost kan worden.
Maar we zien wel :cool:

Omdat het een losse SATA PCI kaartje betreft, vermoed ik dat het geen Bios probleem is.
Hennepen, kun je het kaartje in een andere PCI slot steken?
Het liefst niet in het slot, dat direct onder je AGP(videokaart) slot zit.

Ander slot

Hallo beste Crash,

Dank voor je bericht en sorry dat ik n u pas antwoord, maar ik kom net thuis en moet meteen weer weg, maar ik ga morgen meteen kijken of die mogelijkheid er is.
Uiteraard laat ik het spoedig weten.

Hartelijke groeten,

Hennepen

Volgens mij gelukt!!

Hallo en goede avond Crash,

Wat heb ik gedaan! Ik heb het sata pci-kaartje verplaatst , ja eigenlijk geruild met een usb2 pci kaartje op jouw aanraden Crash. Enneuh..ik zeg het heel voor zichtig hoor, maar ik heb tot nu toe geen last meer gehad van het opnieuw op moeten starten van de pc. Crash ik ben er dolgelukkig mee, maar zou heel graag van je willen weten, hoe dit kan? Ik ben erg nieuwsgierig en wil graag geholpen worden , maar ook tevens weten wat het dan geweest is.

Heel hartelijk dank en ik wacht jouw antwoord af. Tegek hoor Crash!!!!

Juich niet te vroeg, computers zijn vreemde apparaten en kunnen dingen gaan doen die je liever niet verwacht.;)

Ik heb eerst nog een vraag.
Waar zat de kaart precies in, welk slot?
Als het goed is dit je moederbord:
(zie afbeelding)
p4p800-d_l.jpg

Die witte sloten zijn PCI sloten(5 stuks), rechts daarvaan zit je AGP slot(bruin met dat witte er links van)
Van het AGP slot gerekend, wat zat waar?

Hallo beste Crash,

Wat mooi zo!

De kaart zat op de derde van links in een van de witte dus. Nu heb ik hem naar de tweede plek van links verplaatst.
HOpelijk kom je hier verder mee en vast bij voorbaat hartelijk dank. Ik zal nog niet juichen.
Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan