Twee velden in één veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

lightning

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Kun je vanuit een tabel met verschillende velden, een nieuwe tabel maken waarbij velden uit de eerste tabel zijn samengevoegd in nieuwe velden?

Vb. tabel 1 heeft 4 velden: de velden a, b, c en d
Kan ik nu een nieuwe tabel maken, tabel 2, met daarin de inhouden van velden a en b samen in één nieuw veld en veld c en d samen in één veld?

Tabel 2 heeft dus maar twee velden meer: een veld met de gegevens uit a en b, en een veld met de gegevens uit c en d.

Mbv bijwerkquerie

Dat doe je met behulp van een bijwerkquerie. Maak in je Tabel (Tabel1) twee nieuwe velden aan bv AB en CD. Maak een bijwerkquerie en vermeld bij het veld AB wijzigen in: [Tabel1]![a] & [Tabel1]!. Wil je spaties tussen de waardes dan wordt het: [Tabel1]![a] & " "&[Tabel1]!. In het veld CD: [Tabel1]![c] & [Tabel1]![d].
Dan een kwestie van overzetten van deze nieuwe waarden naar je nieuwe tabel. Het kan ook in 1 keer maar dan moet er een bepaalde relatie gelegd worden tussen de oude en nieuwe tabel afhankelijk van je situatie, Suc6

Hallo,

simpelste manier; gebruik een tabelmaakquery.

Groet,

Tardis

Schitterend! Zowel de bijwerkquery als de tabelmaakquery.

Nog een vraagje: ik zou die gegevens nu ook wel graag in een nieuwe tabel krijgen. Hoe doe ik dat? Ik dacht kopiëren en plakken, maar dat kan niet en met importeren/exporteren ook niet. Ik heb dan een ommewegje proberen te maken via een Excelbestand, maar dat lijkt nog primitief. Hoe zet ik die query nu om in een tabel?

Hoe zet ik die query nu om in een tabel?

Hallo,

met een tabelmaakquery maak je juist een nieuwe tabel aan.
Ik begrijp je vraag dan ook niet ;)

Groet,

Tardis

Inderdaad, domme vraag van mij. Intussen ook al ontdekt dat het lukt met Plakken Toevoegen.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan