Twee voedingen in een computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NordRack2

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
Is het mogelijk twee voedingen in een pc te bouwen?
Ik heb hier een goede voeding van 400W. Als ik nu een nieuw systeem bouw met een HD5850 er in kan ik dan niet een oude voeding van 250W pakken die alleen de HD5850 voedt?

Laatst bewerkt:
Theoretisch kan dat ja.....Daar is wel wat op te verzinnen.
Je zit wel met de uitschakeling van de voeding.

enne waar ga je hem plaatsten in de kast??daar is ruimte???;)

Het zou niet mijn keuze zijn btw..

Natuurlijk kan ik mijn 400W voeding wegpleuren en een nieuwe 600W kopen. Maar liever zou ik dat niet doen en eerst wat doen met de spullen die ik heb.
In dit draadje wordt er over gesproken.
Het zou beter zijn het mobo met graka aan één voeding te hangen. De HD's, de CD spelers en de fans kunnen dan aan een andere voeding.
Als ik het goed begrijp kun je de PSU's linken dmv. de groene draadjes te verbinden en twee zwarte te verbinden.
Ik ben niet zo'n weggooier.

Laatst bewerkt:
Ga toch maar lekker weggooien.
Dat soort dingen zijn leuk, maar niet voor highend hardware.
Daarnaast is die 250W waarschijnlijk een oude baggervoeding die te zwak is voor de videokaart.

Ga mijn voedingendraadje eens lezen.

Pas daarna dit lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1369405#dual

En ik ben toch echt niet achterlijk, maar dit gaat mij een beetje boven de pet. Dus gewoon niet aan beginnen

Dat ziet er idd nogal simpel uit.
Ik ga het eerst proberen op een oude pc.
Bedankt :thumb:
dualpsucd1.jpg

Dus je weet hoe je een relay er tussen moet zetten?

Maar waarom denk jij dat een oude 250W voeding (die dus max 150-200W op de +12V kan leveren) goed genoeg is voor een videokaart?

http://gathering.tweakers.net/forum...[filter_keywords]=rsdraisma&data[boolean]=AND

Drives op 2de voeding zetten zou geen problemen mogen geven. Echter met de andere hardware moet je oppassen. Zo kunnen bijvoorbeeld 24pins connector en PCI-E voedingsconnector doorverbonden zijn in het ontwerp van de grafische kaart. Beide voedingen leveren verschillend potentiaal en hebben gemeenschappelijke massa en als de respectievelijk voedingslijnen dan doorverbonden zijn is zulkeen situatie uit den boze.
Ook wat betreft de cpu 4 pins connector kan dit het geval zijn, hoewel ik denk dat dit best wel eens een dedicated voedingstoevoer kan zijn zonder doorverbinding met andere lijnen.
Je zou bijvoorbeeld verbinding tussen de pinnen van de 24pins connector die 12V dragen en de pinnen van de cpu 4 pins connector kunnen doormeten met multimeter, en als je doorverbinding meet mogen deze sowieso al geen verschillende voeding hebben. Als je geen verbinding meet zou ik er nog geen garantie over kunnen geven.
Leg mij dit dan eens goed uit, want ik begrijp er niet veel van.

En als jouw 400W voeding je systeem met een HD5850 kan dragen, dan zou het me niet verbazen dat ook een paar dvd-branders en fan's er nog wel bij kunnen. Of je moet veel harde schijven en fans hebben?
Hoe dan ook zou ik liever voor een euro of 20-30 mijn oude voeding proberen te verkopen en dan voor een euro of 60 een nieuwe aanschaffen.
Dan je een videokaart van 200-250 euro kan betalen, dan moet een voeding toch ook wel mogelijk zijn....

In het artikel op GoT staat volgens mij een fout;
quote:
"wat je wel moet doen, is pin 14 van beide voedingen met elkaar parallel doorverbinden, evenals pin 15".
Vervolgens komt het schema wat in de post hierboven staat. In het schema zie je dat de pins 14 (groen) NIET met elkaar verbonden zijn. Dat strookt niet met de tekst.

Maar het schema klopt volgens mij wel. Van psu1 pak je een molex. Die molex laat je een 12V relais sturen. Met dat relais maak je sluiting tussen groen en zwart van psu2. Sluiting tussen groen en zwart zorgt ervoor dat psu2 aan gaat.
In mijn geval wou ik met psu2 3 HD's en 3 fans voeden. Ik gok er op dat dat ongeveer 60W is die ik dan zou over hebben voor CPU en graka. Maar nu ik weet hoe het moet is de lol er alweer af :mad: :D:D.

Laatst bewerkt:
Waarom moeilijk doen, als je toch nieuwe hardware gaat aanschaffen. Je kan dan beter meteen een goede voeding erbij nemen.

Jullie hebben gelijk......!
Ik ben het draadje game pc 1000 € aan het volgen.
Wat is eigenlijk het verschil tussen i7-860 en i7-920?
Mijn pc is voornamelijk voor Flight Simulator. Daar kan de CPU niet goed genoeg voor zijn. Tevens wil ik de CPU overclocken (watergekoeld). Het waterblok dat ik heb is de Heatkiller 3 voor socket LGA1366.
Een nieuwe voeding moet een "HR" voeding zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan