Twee voedingen op één systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
1.172
Zou dit gaan ?

Moederbord : Foxconn A6VMX
CPU: AMD 64 X2 5000+ (62 watt)
2 GB geheugen (800)
Videokaart : ATI HD 3650 (60 watt)
DVD brander

Voor de aansluitingen zijn er wat kabels van de voeding te weinig.
Nu zat ik te denken om twee voedingen van 350 watt aan te sluiten om zodoende genoeg kabels aan te kunnen sluiten.

Misschien is het niet eens nodig en is 350 watt alleen al genoeg.
Maar ik weet het niet en stel hier dus maar mijn vraag.
 
volgens mij is 350 l genoeg mits een goede voeding.

waarom gebruik je geen verloopstekkers?
 
Dual PSU
Het is mogelijk om meerdere voedingen samen te laten werken om zo 1 sterke voeding te creeëren. Waarom zou je dit willen? Je hebt net twee videokaarten gekocht om in SLI te zetten, maar je hebt maar een 400 Watt voeding in je pc. Nu baal je ervan dat je destijds geen sterkere voeding hebt gekocht. Je hebt echter nog ergens een 300 Watt voeding liggen welke je graag wilt combineren met die andere voeding. Omdat het je niet lukt om 2 voedingen tegelijk te laten starten (zie voltlijn: PS-ON), moet je hier iets anders op verzinnen.

Je kunt 2 of meer voedingen tegelijk starten door pin 16 en 17 (zie Pin-out 24-pins ATX connector) van elke voeding met de pin 16 en 17 van de andere voedingen te verbinden volgens de onderstaande afbeelding (Bij een 20-pins ATX connector gaat het om pin 14 en 15, zie Pin-out 24-pins ATX connector).
Dual_PSU.jpg

Als de voedingen op deze manier verbonden zijn, kan je 1 van de ATX stekkers in je moederbord inpluggen. Zodra je de PC aanzet zullen de extra aangekoppelde voedingen meedraaien.
Wat heel erg belangrijk is bij een Dual PSU setup, is dat de voedingslijnen van de voeding onderling niet in contact met elkaar komen. Als dit wel gebeurt gaan de voedingen elkaars voltages proberen te corrigeren wat meestal fatale gevolgen voor de voedingen heeft.
 
volgens mij is 350 l genoeg mits een goede voeding.

waarom gebruik je geen verloopstekkers?

Een voeding van een aantal jaren oud kan volgens mij geen goede voeding zijn omdat de eisen aan een voeding vandaag de dag hoger zijn.
Maar zou het kunnen, twee verschillende voedingen ?
En als ik verloopstekkers ga gebruiken dan verdeeld dat de stroombron en halveert het wattage. Daarom ook mijn vraag of het zou kunnen om twee voedingen te gebruiken.
 
Een voeding van een aantal jaren oud kan volgens mij geen goede voeding zijn omdat de eisen aan een voeding vandaag de dag hoger zijn.
Maar zou het kunnen, twee verschillende voedingen ?
En als ik verloopstekkers ga gebruiken dan verdeeld dat de stroombron en halveert het wattage. Daarom ook mijn vraag of het zou kunnen om twee voedingen te gebruiken.

zoveel heb je er toch niet inzitten wat je stroom vreet.?


maare zie mooie uitleg van Mrmusic
 
ik zou het echt niet doen.

Maar heb je 2 350W-voedingen liggen?
En van welke merken?
Ik denk dat een goede 350W deze setup makkelijk kan dragen. Zelfs al is het een voeding van een paar jaar geleden.
 
Wat heel erg belangrijk is bij een Dual PSU setup, is dat de voedingslijnen van de voeding onderling niet in contact met elkaar komen. Als dit wel gebeurt gaan de voedingen elkaars voltages proberen te corrigeren wat meestal fatale gevolgen voor de voedingen heeft.

Bedankt voor je antwoord.
Hoe kan je dan voorkomen dat de voedingslijnen van de voeding, onderling niet met elkaar in contact komen ?
 
ik zou het echt niet doen.

Maar heb je 2 350W-voedingen liggen?
En van welke merken?
Ik denk dat een goede 350W deze setup makkelijk kan dragen. Zelfs al is het een voeding van een paar jaar geleden.

Beantwoord eerst deze vfraag eens!
 
Beantwoord eerst deze vfraag eens!

En de laatste keer....
Wil je vakkundig n deskundig advies van ons, geef dan ook even antwoord op onze vragen....

Waarom? Omdat b.v. een Coolermaster voeding van 350W sterker, beter en stabieler is dan een X-gear van 500W, om eens een voorbeeldje te geven
 
Laatst bewerkt:
ik zou het echt niet doen.

Maar heb je 2 350W-voedingen liggen?
En van welke merken?
Ik denk dat een goede 350W deze setup makkelijk kan dragen. Zelfs al is het een voeding van een paar jaar geleden.

Ja ik heb twee voedingen van 350 watt liggen.
Type: model-LC-B350ATX, ik zou zeggen "noname" dus.:rolleyes:
 
Bedankt voor je antwoord.
Maar hoe kan ik dan voorkomen dat de voedingslijnen van de voeding, onderling niet met elkaar in contact komen ?
 
Bedankt voor je antwoord.
Maar hoe kan ik dan voorkomen dat de voedingslijnen van de voeding, onderling niet met elkaar in contact komen ?

Door ze niet op elkaar aan te sluiten.
Gebruik b.v 1 voeding voor mobo en graka en 1 voeding voor harddisk(s) en dvd/cd
 
Door ze niet op elkaar aan te sluiten.
Gebruik b.v 1 voeding voor mobo en graka en 1 voeding voor harddisk(s) en dvd/cd

Okay dat is duidelijk, maar moet dan in dit geval, ook pin 16 en 17 nog met elkaar verbonden worden ?
 
Zoals aangegeven ja, anders gaan de voedingen niet allebei aan met de aan- en uitschakelaar van de pc
 
Okay heel erg duidelijk allemaal en vriendelijk dank voor de hulp.
Bij deze is de vraag opgelost en zal ik het aanpassen.
 
En als het mis gaat hoe je alleen nieuwe hardware te kopen!!
Lekker belangrijk.....

Leuk om een voeding aan elkaar te proberen te koppelen, maar gebruik hier aub een pc voor die niet belangrijk voor je is. Of je moet electromonteur zijn oid, maar zo kom je niet op me over.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan