Twee voodoo2 kaarten??

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mauk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauk

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2001
Hallo,
Ik probeer al en aantal dagen 2 voodoo2 kaarten (3D versnellers) naast een "gewone" videokaart (ATI, 8mb) aan de praat te krijgen. De twee voodoo2 (3dfx) kaarten hebben beide een geheugen van 8mb. Maar volgens dxdiag.exe blijft het 3D-geheugen (beeldscherm 2) op 8mb steken!! (dus niet 16mb).
Ik gebruik buitenom een doorluskabel (van 1 v.d. 2 3D-kaarten naar de ATI-kaart) en binnendoor zijn de 2 3D-kaarten met een data-kabel (die in een floppy-drive past) met elkaar verbonden.
Alle kaarten worden door de computer herkend. De bijbehorende drivers zij ook allemaal geinstaleerd. Dus het is voor mij een groot raadsel. Los van elkaar doen beide 3D-kaarten het allebei goed (in combinatie met ATI-kaart). Maar alle drie samen lukt dus niet (terwijl het wel zou moeten kunnen!!). Wie kan mij helpen??

Huh? Dus, twee PCI kaarten en een AGP kaart? Ik weet niet of het mogelijk is om een AGP + PCI combinatie te hebben. Ik denk dat wat jij probeert te maken een soort van SLI verbinding is. Dat komt oorspronkelijk ook van de Voodoo's.
Voor zover ik weet, wordt de hoeveelheid aan RAM niet verdubbeld.
Is het wel mogelijk om een Voodoo kaart aan een ATI te koppelen? De ATI ondersteunt de Voodoo kaart waarschijnlijk niet (twee volledig verschillende chipsets, verschillende fabrikanten). Is het eigelijk wel mogelijk een PCI kaart aan een AGP kaart te koppelen? Volgens mij heeft dat weinig zin.

ATI-kaart is PCI

Hallo,
Bedankt voor je snelle antwoord.
De gewone videokaart (ATI Rage) is een PCI kaart.
Ik heb ondertussen ergens op internet gelezen dat het programma van DirectX alleen van 1 v.d. 2 voodoo-kaarten het ram-geheugen weergeeft. Dus wie weet heb ik wel 2 x 8mb extra geheugen (naast de 8mb van de ATI-kaart).
Weet iemand of er een utility is die wel het totale 3D-geheugen kan weergeven??
Groetje,
Mauk.

Bedankt

Bedankt voor de tip.
Ik zal kijken of ik er wat aan heb.
In ieder geval bedankt voor de moeite (tot zo ver).
Mauk.
P.S. Weet je misschien of een SLI-verbinding met een data-kabel mogelijk is die je ook voor een floppy-drive gebruikt? Hij past namenlijk wel.

Hmm, ik weet eigelijk niet zo veel over de Voodoo SLI. Staat er niks in de handleiding (indien aanwezig)?

Everest

Hallo Systemizer X100,
Het programma Everest geeft wel veel informatie, maar niet de informatie die ik zoek. De gegevens over de 2 voodoo-kaarten wordt juist via DirectX weergegeven (dus opnieuw 8mb i.p.v. 16mb). Wat de interne verbindingskabel betreft, als ik deze losmaak dan kan ik het spel "Rayman 2" niet meer spelen (programma loopt meteen vast). Dus de kabel wordt wel gebruikt door de computer (op de 1 of andere manier).
Ondertussen puzzel ik verder.
In ieder geval bedankt!
Mauk.

Onoplosbaar probleem

Ik heb nu "ergens" op internet gelezen dat als je 2 voodoo 2 kaarten wilt gebruiken ze dan exact hetzelfde moeten zijn. De 2 kaarten die ik heb zijn beide 8mb 3dfx-kaarten maar vertonen toch kleine verschillen (bijvoorbeeld andere opschrift op de kleine zwarte "chips". Dus helaas is het probleem onoplosbaar.
Groetjes,
Mauk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan