Twee vragen over de server

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrMorrie1

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Hallo,
Ik wil graag PHP leren, maar telkens als ik dacht dat het een goede site was, zeiden ze dat je een server nodig hebt.
Mijn volgende twee vragen zijn:

Vraag 1:

Wat is het nu van een server? Je maakt het script en upload het, waarom een server dan?

Vraag 2:
Wie weet een tutorial waar XAMPP (ofzo iets) wordt uitgelegd, want ik snap er geen één procent van!

MrMorrie1

1) Omdat je het ergens naar upload. Dat is de server. Je hoeft em niet zelf te hebben, of je kunt je eigen computer er voor gebruiken, maar de plek waar je het naar upload en die hem beschikbaar maakt voor bezoekers heet nou eenmaal de server.

2) Als het goed is hoef je niet erg veel van XAMPP te begrijpen, het moet met een standaard installatie werken en is extreem uitgebreidt. Heb je een specifieke vraag erover? Ik denk dat de meeste programmeurs ook nog niet de helft van de functies van XAMPP kennen.

Okay dankje :)

Maar hoe moet je uit XAMPP servercode halen? Wat bij al de PHP programma's vragen ze een serverpoort.

Laatst bewerkt:
"PHP programma's" hebben niks te maken met een serverpoort.

Een bekend stukje software is apache; deze serveert de bestanden naar de client (browser).
Eventueel is apache uit te breiden met PHP mods zodat php wordt uitgevoerd.

Zie ook Google & Wikipedia and stuff...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan