Twee vragen over Microsoft Outlook.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stevesh

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Berichten
110
Hallo leden van Helpmij.nl,

Ik zit met twee vragen over Microsoft Outlook zie de vragen onderstaand;

Vraag 1;
Ik heb twee computers en twee email adressen. Nu wil ik op alle twee de computers beide "Archiefmappen" openen. Zodat ik dus bij beide computer alle mail kan inzien. (Zodra deze gearchiveerd zijn.) Ik heb de archief-bestanden op mijn NAS staan, en vanuit daar wil ik ze dus openen (en opslaan) zodat alles dus up-to-date is en blijft. Het probleem is echter, dat je de archief-bestanden geen twee keer kan/mag openen. Is er dus een andere manier waarop dit mogelijk is?

Vraag 2;
Ik heb vier e-mail adressen; voor@beeld1.nl, voor@beeld2.nl, voor@beeld3.nl, voor@beeld4.nl, Waarvan ik alleen voor@beeld1.nl en voor@beeld2.nl gebruik. De andere (3 en 4) staan doorgestuurd naar voor@beeld1.nl. Op PC1 Voor@beeld1.nl als standaard. en op PC2 heb ik voor@beeld1.nl en voor@beeld2.nl(2 standaard op pc2) ingesteld. Resultaat is dat ik op PC2 alle mail zou binnen moeten krijgen, en op PC1 alleen mail van voor@beeld1.nl.

Het probleem; Als ik op PC2 op verzenden/ontvangen druk... ontvang ik inderdaad mail. maar dan ontvang ik niets meer op PC1. (andersom werkt dit wel???)

(hoop dat ik vraag 2 een beetje duidelijk heb uit kunnen leggen?)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,
Steve
 
Laatst bewerkt:
Antwoord 1. Daar is geen truc voor. .pst bestanden kunnen maar door 1 gebruiker tegelijk geopend worden. Wil je dit anders dan zul je gebruik moeten gaan maken van een mailserver.

Antwoord 2. Je zult 1 pc als "hoofd" pc moeten benoemen die alle email van de server leest en na bijv. 14 dagen van de server verwijderd. De andere pc mag alleen de berichten van de server lezen en niet verwijderen.
 
RogerS,

Bedankt voor je response.
Op een Synology NAS, zit een mailserver, denk je dat ik daar iets mee kan?

Hoe stel ik 1 PC in als "hoofd"? en wat gebeurt er ná die 14dagen? kan ik dan de mails niet meer terug vinden of wel?

alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Steve
 
Als eerste je Synology updaten naar DSM 4.1. Dan kun je een volledig mailserver draaien. Ik heb hem nog niet getest op wat er wel en niet kan, dus details kan ik je niet geven. Maar in principe moet het hiermee kunnen.

Overigens kun je als je dat wenst ook nog Asterisk installeren. Kun je je Synology ook nog als telefooncentrale gebruiken.



Je emails komen in eerste instantie bij een server van een provider terecht. Daar haalt jouw client ze op. De instelling om na 14 dagen de gedownloade emails van de server (bij de provider dus) te verwijderen heeft verder geen gevolgen. Je email wordt tenslotte lokaal bewaard. Door de optie maar op 1 plek aan te zetten voorkom je dat emails niet op alle plekken terechtkomen.
 
Kun je me daar wat meer info over geven? Over Asterisk?

Dat andere ga ik weldra proberen! Thnx!
 
Ook die heb ik nog niet ingericht. De server installatie is al uitgevoerd en je hoeft alleen maar een paar toestellen/gebruikers en een lijn aan te maken en je kunt bellen.

Het voordeligst bel je via:
voipbuster.com - Bellen naar vaste nummers in binnen- en buitenland
12voip.com - Bellen naar mobiel

Eventueel een vast nummer aanvragen of een bestaand nummer porteren via:
budgetphone.nl
 
instellen van die mail server wil nog niet erg lukken? heb jij toevallig iets van een stap-voor-stap-handleiding?
anders moet ik vanmiddag even googlen.

alvast bedankt!
Groet.
 
Nog niet. Ik ben niet verder gekomen dan de functie installeren op de Synology.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan