Twee vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzvb

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2005
Hallo,

Ik heb twee vragen:

1. het zal best mogelijk zijn om de Verkenner te openen bij het starten. Maar is het ook mogelijk om de Verkenner te openen als geminimaliseerd venster in de taakbalk? Tja, dan vraag je je af, wat is hier het nut van (en zo ken ik er nog wel 101) maar feit is dat je (ik) de Verkenner veel gebruik(t) maar het misschien niet als eerste programma wilt gebruiken.

2. ik zit al een tijd te pielen om een foto als pictogram te gebruiken. Wat niet lukt is een foto in paint openen en dit op te slaan als een .ico-bestand.Hoe moet dit wel?

:thumb:
Jazz

@1: snelkoppeling naar verkenner zetten in map Opstarten in startmenu. Rechtsklik op de snelkoppeling, eigenschappen, tabbl snelkoppeling, achter uitvoeren: kies voor geminimaliseerd

@2: http://www.dirfile.com/freeware/icon.htm

Laatst bewerkt:
Voor mensen zoals jij bestaat er een sneltoets (keyboard shortcut). Als je de toets met het Windows logo (naast de Alt toets) ingedrukt houdt en tegelijkertijd op E drukt dan opent de verkenner ongeacht in welke applicatie je op dat moment aan het werk bent.

Je kan ook je muis instellen zodat wanneer je het wieltje indrukt (dus niet scrollen maar drukken) de verkenner wordt geopend. Daarvoor moet wel het juiste stuurprogramma voor de muis zijn geinstaleerd. Als je rechtsonder in je scherm (de system tray) een muis icoontje ziet kan je hierop dubbel klikken en het tabblad "buttons" kiezen. Als je aan button 3 de functie "Expolre my Computer" toekent dan werkt het. Jij werkt kennelijk met de Nederlandse versie dus e.e.a. zal bij jou anders heten. Je kan de muis ook configureren door via het Start menu naar het control panel te gaan (sorry, ik weet niet hoe dat in het Nederlands heet).

Een ander alternatief is om het Quick Launch menu aan te zetten (verschijnt dan rechts naast je startknop) en hier een snelkoppeling aan toe te voegen met de volgende inhoud:
Explorer.exe /n,/e,

Succes!

Peter

jazzvb zei:
2. ik zit al een tijd te pielen om een foto als pictogram te gebruiken. Wat niet lukt is een foto in paint openen en dit op te slaan als een .ico-bestand.Hoe moet dit wel?
Opslaan als .bmp en vervolgens de extensie .bmp veranderen in .ico
Trek je niets aan van de waarschuwing die je krijgt. :)
Of gebruik IrfanView. Daarmee kan het rechtstreeks.

Laatst bewerkt:
marianneke: fantastisch!! dank je wel.

Guus: ik heb een foto opgeslagen als .bmp. daarna zou ik niet weten waar en hoe ik 'm moet veranderen in .ico.
maar ik weet ook niet of ik het goed heb uitgelegd. wat ik wil, is op het bureaublad een eigen foto kiezen (niet van mezelf... :D ) ipv een MS-pictogram van een snelkoppeling.

wel bedankt voor de tips in ieder geval.
:thumb:
Jazz

PS peter, gemak dient de mens, daarom zoek ik de mogelijkheid om zonder iets te doen verkenner op te starten. maar omdat ik soms niet meteen de verkenner wil gebruiken, wil ik 'm geminimaliseerd laten opstarten. ; )

Laatst bewerkt:
Graag gedaan.
( en nu maar uitslapen denk ik.... pfff 4 uur s morgens....)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan