Twee waarden meegeven bij openen formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellewouters

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Hoi allen,

Ik heb een probleem en kom er niet uit. Ik maak op het moment een soort digitaal dossier met Access 2007. Iedere client krijgt een dossierkaart waar algemene informatie over de client instaat. Vervolgens staat daaronder een subformulier gekoppeld aan een tabel consultspecificatie. Hier kun je alle consulten van de client zien en bewerken.

Het subformulier geeft niet alle informatie en is niet invoervriendelijk, meer een soort overzicht. Ik zou nu graag willen dat als je op het ID-nummer (heet ConsultID) klikt, je een nieuw dialoogvenster krijgt waar je details kan invoeren en opslaan. Dit lukt echter nog niet. Het grootste probleem zit hem erin dat het subformulier gelinkt zit aan de ID van de dossierkaart. in de consultkaart moet ook dat nummer meegegeven worden, je hebt dus twee ID-s die mee moeten bij het openen: De ID van het consult zelf (dat moet gewoon automatisch gaan en in het subformulier verschijnen) en de ID van de dossierkaart (die zorgt ervoor dat hij ook daadwerkelijk in het subformulier van de juiste client komt te staan).

Ik krijg dit maar niet voor elkaar. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groet,
Jelle

Om te beginnen: je subformulier zou natuurlijk alle velden moeten laten zien die noodzakelijk zijn. Waarom zou je anders een subformulier gebruiken? Maar het is uiteraard niet onmogelijk om een los formulier te maken dat je opent op basis van het subformulier. In dat subformulier kun je vrij makkelijk het ConsultID meenemen. Omdat je ConsultID uniek is (neem ik aan) hoef je het DossierID niet mee te nemen, want dat zit al in het record van je consult. Je zegt dat je het niet voor elkaar krijgt. dat impliceert dat je al e.e.a. hebt geprobeerd, dus dat wil ik dan eerst wel eens zien.

Hoi Octafish,

Bedankt voor het meedenken!.
Op een of andere reden is dat helaas niet het geval, het record kun je wel bewerken maar 'verdwijnt' dan weer uit het subformulier.
In de bijlage het bestand zover als ik nu ben.

Grt. Jelle

En dan komt de tegenvraag: waar is de bijlage?

Je hebt een database gepost zonder data, en zonder relaties tussen de tabellen. Nu kan ik die nog wel leggen op basis van enig gezond verstand, maar het lijkt mij beter als je een voorbeeldje post zoals je denkt dat je hem wilt hebben, met werkende data. Data typen is (al zou je dat op het forum niet zeggen) niet mijn grootste hobby...

Hoi,

Er staat nog geen data in omdat er nog geen data is. Ik bouw eerst het programma op om daarna er data in te zetten. Daarom heb ik er nu wat voorbeelddata ingezet.

Er waren geen relaties omdat ik werk met gekoppelde tabellen. Om het je gemakkelijk te maken had ik de koppelingen eruit gehaald en de tabellen rechtstreeks in de database geplakt. Ik had me niet gerealiseerd dat daardoor de relaties weggingen. Ik heb het nu dus weer in de oude situatie gedaan, maar misschien moet je de gekoppelde tabellen even opnieuw koppelen.

Alvast bedankt,
Groet,
Jelle

Bijlagen

Hoi Octafish,

Ik heb een tijdje geleden de database gepost. Ik zie dat je nog geen antwoord gegeven hebt.
Is wat ik wil doen niet mogelijk?? Ik heb namelijk overal gezocht maar kan het gewoon niet vinden...

Grt. Jelle

Wordt nog lastig als ik niet ziek mag worden :)
Ik heb de ingebouwde macro verwijderd, want ik gruwel van macro's. En nu doet-ie het volgens mij prima.

Bijlagen

Dankjewel!
Ik heb er nog een foutafhandeling aan toegevoegd. Als je nu namelijk op nieuw klikte kreeg je een foutmelding, maar dat is nu ook opgelost.
Bedankt voor je hulp! Werkt nu als een zonnetje :)

(En beterschap!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan