Twee websites met Wordpress; hoe apart te registreren/in te loggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Hallo,

Het zal vast een simpel antwoord zijn, en internet staat er wel vol mee, maar ik kom er toch niet uit...er word veel gepraat over een Multi-oplossing en eigenlijk wil ik dat niet zomaar doen....

Ik heb één eigen website op Wordpress draaien.
Dus één inlogscherm, tw. www.websitenaamvanmij.nl/wp-admin/, om in de website te komen.

Nu heb ik voor een bevriend iemand een tweede website aangemaakt, bij dezelfde host. Ook bedoeld als met Wordpress. Is allemaal klaar, ook in de FTP-cliënt.

Ik neem aan, dat ik dan als URL opnieuw www.[B]websitenaambevriendepersoon[/B].nl/wp-admin/ moet typen in het URL-vak?
En dan weer inloggen?
Maar ik neem aan dat die bevriende persoon dan eerst zich opnieuw moet registreren bij Wordpress om de inloggegevens te krijgen?

Hoe zit dan eigenlijk, ik snap het niet.

Ik ben ook net met wordpress gestart en heb ook heel wat vragen.
Ik heb mijn toevlucht daarvoor gezocht bij https://nl.forums.wordpress.org/
Misschien ook wat voor jou probleem?

Mijn vraag is in de lopende zaken verklaard.
Ik weet niet meer precies hoe, maar ik kan gewoon inloggen met de andere gebruikersnaam en ander wachtwoord, in het inlogscherm van Wordpress.

Mooi..

Alternatief:
als je 2 site bij een hoster te plaatsen. onafhankelijk... dan kun je het bijvoorbeeld zo doen.
www.hostbedrijf.nl/naam/site1
www.hostbedrijf.nl/naam/site2
Je moet dan 1x in het panel voor 2x een wordpressinstallatie kiezen met ieder hun eigne database en inlognaam en ww ...
als je dan beiden een webite naam hebt.. dan hang je vervolgens de sites daar aan vast

dus
www.jouwnaam.nl doorlinken aan www.hostbedrijf.nl/naam/site1
www.jouwvriend.nl doorlinken aan www.hostbedrijf.nl/naam/site2

Alleen moet je wel een duurzame relatie hebben met die persoon... anders is het niet handig...
Maar ja.. internet ontwikkelingen gaan zo snel.. over bijv 5 j ziet de wereld er wellicht totaal anders uit en hebben jullie weer totaal andere ideeen...
Dus het kan .. werken...

Mooi..

Alternatief:
als je 2 site bij een hoster te plaatsen. onafhankelijk... dan kun je het bijvoorbeeld zo doen.
www.hostbedrijf.nl/naam/site1
www.hostbedrijf.nl/naam/site2
Je moet dan 1x in het panel voor 2x een wordpressinstallatie kiezen met ieder hun eigne database en inlognaam en ww ...
als je dan beiden een webite naam hebt.. dan hang je vervolgens de sites daar aan vast

dus
www.jouwnaam.nl doorlinken aan www.hostbedrijf.nl/naam/site1
www.jouwvriend.nl doorlinken aan www.hostbedrijf.nl/naam/site2

Alleen moet je wel een duurzame relatie hebben met die persoon... anders is het niet handig...
Maar ja.. internet ontwikkelingen gaan zo snel.. over bijv 5 j ziet de wereld er wellicht totaal anders uit en hebben jullie weer totaal andere ideeen...
Dus het kan .. werken...

Is het je wel eens opgevallen, of heeft iemand je er wel eens op geattendeerd, dat je slecht Nederlands schrijven beheerst?
Waardoor ik in elk geval niet begrijp, wat je bedoelt?

Kijk ook eens naar jezelf ... zoek met Google de woorden op die je niet snapt en kom dan met gericht vragen terug, die wij graag beantwoorden.
Dit motiveert niet om jou te helpen....
Wij weten niet welk niveau je hebt... en op deze manier helpen we elkaar ipv zo'n grove, onheuse opmerking te maken?

Ik schrijf toch niet dat je hartstikke stom bent dat je dit probleem niet zelf op kunt lossen?
Begrijp je wat ik bedoel?

Dus: Graag wat meer respect voor de helpers dus.... zonder hen was het met het forum snel afgelopen...
Begrepen?
Ja,... OK.

Hee, ditmaal is het wel begrijpelijk Nederlands...dus je KUNT het wel. hé?

Heeft ook met respect voor de vragensteller te maken.

Ik geloof niet dat je mijn boodschap wilt begrijpen als je zo respectloos terug reageer.
Dat je dit begreep wil nog niet zeggen dat je goed met de vraag van jezelf om gegaan bent...
Getuigt van weinig respect en een kort lontje...

Ik heb je respectvol een andere suggestie gedaan en je niet voor dom uitgemaakt.. dus je had ook met normale vragen terug kunnen komen ipv die botte reactie dat ik geen NL schrijven kan; je hebt zelf ervoor gekozen om het niet te doen.

Excuses zijn eigenlijk nu wel op zijn plaats van jouw kant voor een zulke botte benadering...

Afgezien daarvan begrijp ik ook niet wat je bedoelt met jouw suggestie.

Aanvulling: maar ok, je doet het vast vanuit een goed hart.
Dus: mijn excuses.

Laatst bewerkt:
Ik heb de indruk, dat jij met een mogelijkheid komt, die ik liever niet wilde...en ook schreef in mijn openingsvraag...dsu had ik ook een weerzin er gerichter naar te kijken...temeer daar ik al voorzien ben in een oplossing: apart inloggen bij Wordpress is prima, wilde ik ook, zie weer de openingsvraag; geen 2 sites gehangen aan één iets...heb ik niet nodig.

Dus jouw antwoord heb ik niet nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan