• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee werkbladen na elkaar bij afdruk

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuning4you

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Ik heb een werkblad gemaakt met gegevens die kunnen uitbreiden naar meerdere rijden. Een tweede werkblad bevat ook een aantal gegevens die naar onderen kunnen uitbreiden. Ik wens nu beide werkbladeren af te drukken (volledige werkMAP). Hierbij verkrijg ik een aantal bladeren afdruk van het ene werkblad, dan een stuk witruimte. Het tweede werkblad wordt pas afgedrukt op een nieuwe pagina.

Is er een mogelijkheid om het tweede werkblad te laten afdrukken nadat het eerste werkblad vervolledigd is? Dus niet direct op een nieuwe pagina.

Ik hoop dat deze ingewikkelde uitleg verstaanbaar is :rolleyes:.

Beste tuning4you,

Dat zal niet lukken zonder dat je de gegevens van werkblad 2 plakt onder de gegevens van werkblad 1.
't Zou met een VBA-code kunnen.

Richard

Beste tuning4you,

Dat zal niet lukken zonder dat je de gegevens van werkblad 2 plakt onder de gegevens van werkblad 1.
't Zou met een VBA-code kunnen.

Richard

Je zal inderdaad (middels VBA) moeten nagaan waar de pagina-eindes zijn van werkblad 1. De regels in het laatste blad die nog leeg zijn, moeten opgevuld worden met de eerste regels van het tweede (die dan weer moeten verdwijnen (of alleszins niet meetellen voor het afdrukbereik op dat tweede blad).

Ik heb op mijn site wel eens iets gedaan met pagina-eindes, maar kan mij herinneren dat dat toch niet zo simpel was. Ik had code gemaakt voor het zetten van paginanummers in cellen. Je zal code van daar kunnen gebruiken voor dit probleem hier. Zie mijn site, dan Excel, dan VBA-code, dan Tijdsbesparend, dan Paginanummers zetten.

Wigi

Wigi
bedankt voor je informatie.
Het lijkt me echter veel te tijdrovend om dit uit te zoeken dus ga ik het dan maar zo laten :D.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan