Twee werkgroepen vinden elkaar niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickyoomen

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
8
Beste mensen,

Ik heb hier thuis 2 PC's staan met beide Windows XP SP 2 erop (1 in het Nederlands en 1 in het Engels). Nu heb ik beide computers in dezelfde Werkgroep gedaan (namelijk FAMOOMEN). Maar toch als ik mappen of printers wil delen, dan zien ze elkaar niet zitten in de werkgroep.

Dit doet hij pas sinds ik op een van de PC's een nieuwe installatie van XP heb gezet. Een laptop met Vista erop vind wel een van de 2 PC's.

Iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn ?

mvg Nicky Oomen
 
Heb je misschien de optie Automatisch naar Netwerken - printers zoeken, bij mapopties uitgeschakeld?

Greetz
 
Misschien een firewall aanstaan? Die blokkeren ook vaak het verkeer in een netwerk. Dan zul je ze toegang moeten geven. Maar eerst even proberen door de firewalls uit te zetten op de PC's om te kijken of het daar daadwerkelijk aan ligt.
 
Het zou kunnen dat jou ene computer het niet toestaat dat er verbinding met jou word gemaakt.
 
Misschien een firewall aanstaan? Die blokkeren ook vaak het verkeer in een netwerk. Dan zul je ze toegang moeten geven. Maar eerst even proberen door de firewalls uit te zetten op de PC's om te kijken of het daar daadwerkelijk aan ligt.

Firewalls staan allemaal uit, still don't work

@ rickrottweiler:
inderdaad maakt hij geen verbinding (vind hem ook niet bij netwerklocaties). Ik heb dit al vele malen ingesteld en het heeft altijd gewerkt maar deze keer blijkbaar niet
 
Ok,

Ik snap je,

Ik heb toevallig hetzelfde probleem ik heb een computer met windows 2000 en een met xp home edition eerst kon de xp wel verbinding maken met 2000 nu niet meer nu kan 2000 alleen verbinding maken met xp.

Ik ben zelf nog bezig met uitzoeken hoe het werkt.

Als ik eruit ben zal ik het je laten weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan