twee x starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

SVRaphael

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Berichten
4
mede forum genoten.

weet iemand hier heel toevallig hoe ik 1 aplicatie/programma 2 x op het zelfde systeem kan doen uitvoeren.???

Raphael
 
Welkom bij de Helpmij!
Dat zal sterk van applicatie afhangen.
Over welke hebben we het?
 
het is een stukje software voor automatische (model)trein besturing (koploper)

raphael
 
Laatst bewerkt:
Tja, als 2x openen (op de .exe drukken) het programma niet opent, dan werkt het dus niet.
 
ik weet niet helemaal goed hoe dat werkt maar misschien kan je dan met een virtueel systeem gaan werken
 
ik weet niet helemaal goed hoe dat werkt maar misschien kan je dan met een virtueel systeem gaan werken

Daar heb ik een tijdje mee zitten expirimenteren, maar helaas is dat niet de juiste optie.

als volgt, het programma stuurt via een seriele poort een deel van de modelbaan aan.
aan de seriele poort hangt een stukje hardware met haar eigen taalgebruik.
helaas kan de software geen twee talen tegelijk spreken of verstaan.
om dat ook een tweede stukje hardware aangesproken moet worden, wilde ik simpelweg via "multitasken" het programma 2 x opstarten. niet zien wat de andere dwat even niet lukt.
een virtueel systeem er naast laten draaienis dus niet de juiste oplossing om het beoogde effekt te behalen. Tot nu toe draait alles over twee pc's en dat gaat redelijk goed, alleen kan de ene pc niet zien wat de andere heeft gedaan. Alhoewel de software vermoedelijk in een netwerkomgeving kan draaien heb ik dit niet kunnen realiseren zonder de rechten van de auteur te moeten schenden. en dat is voor mij "een brug te ver"

vandaar dat ik hoopte dat iemand een oplossing heeft voor het gelijktijdig laten draaien van een programma op een machine..

Thomass
 
ik weet nu niet welke virtuele machine jij hebt gebruikt maar ik denk dat je toch wel een keuze hebt uit een aantal verschillende besturingsystemen, niet?
 
ik weet nu niet welke virtuele machine jij hebt gebruikt maar ik denk dat je toch wel een keuze hebt uit een aantal verschillende besturingsystemen, niet?

Laatselijk heb ik Microsoft Virtual PC 2007 aangekocht ter vervanging van de 2000 versie.
en dit heeft toch wel wat haken en ogen voor de doormij bedoelde toepassing.omdat het toch nog wat vergt van mijn machientje.
het wordt allemaal wat trager, en dat is nu net wat mijn stuikelblok is. de reactietijd van het lezen van binnenkomende data en het daar op reageren met andere data duurt te lang, en dat is nu juist zo belangrijk.
Vandaar dat ik Microsoft Virtual PC even niet wil gebruiken..

Thomass
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan