twee x windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

mar-klipper

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
hoi forum,

na partitioneren en instaleren van windows XP pro heb ik ergens een fout gemaakt ik heb denk ik twee keer geinstalleerd tijdens het opstarten van de pc moet ik keizen welk besturingssysteem ik wil starten de eerst geeft een melding dat (system 32) hal.dll mist
de tweede keuze start gewoon op

wie weet er raad om die eerste te verwijderen?

Laatst bewerkt:
jammer

ik dit gedaan, ik heb inderdaad geen keuze meer maar nu start de windows op die het niet doet.
nu kan ik de andere windows (die het wel deed) niet meer opstarten.:o

Computer uit.
even wachten
computer aan
tijdens starten regelmatig op F8 drukken.
Dan kom je in een zwart scherm met witte letters.
Daar kies je voor laatst bekende werkende configuratie.

ik dit gedaan, ik heb inderdaad geen keuze meer maar nu start de windows op die het niet doet.
nu kan ik de andere windows (die het wel deed) niet meer opstarten

Daar had ik even geen rekening mee gehgouden. Ik doe publiekelijk boete :o

die is weg

zo ver kom ik dus niet meer hij start nu de niet werkende XP op met die melding
dat system32\hal.dll mist of is beschadigd

Probeer het tijdens het opstarten eens met F5. Herhaaldelijk indrukken tot je de keuze krijgt hoe je Xp wilt opstarten; normaal, veilige modus en nog een paar. Kies dan voor "normaal opstarten" en als het goed is krijg je dan weer de keuze tussen je twee besturingssystemen.

bijna

Rechtsklikken op "deze computer" en kiezen voor [eigenschappen].
Tabblad "geavanceerd"en klik op "opstart en herstelinstellingen"de knop "instellen"
klik op bewerken en haal de regel weg van het foute besturingssysteem.:confused:
Vink daar de bovenste optie "lijst met besturingssytemen ## sec weergeven" UIT.
was ff te laat ik kreeg de werkende XP niet meer aan de gang.:(

format c en ik ga opnieuw instaleren.

heb precies hetzelde probleem en gedaan hierboven genoemd en gelukkig door F5 ed weer in xp.

mijn probleem is niet opgelost. je ziet aan de 2 regels niet welke de foute is zo gezegd.
snap niet dat er 2 besturings syst herkend zijn heb andere hdd"S 1 uur geformat.

blijft lastig voor beginner om dit op te lossen:o

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect
1 van bovenstaande regels is niet coorect onjuist, ja welke.

freddy.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan