tweede account

Status
Niet open voor verdere reacties.

cycomarcello

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2001
Ik heb bij mijn provider (Kabelfoon) een emailacoount die ik dus ook gewoon gebruik.
Nu wil ik een tweede account aanmaken vanwege wat werk dat ik doe voor een andere site.
De mailtjes die voor mijn werkzaamheden bedoeld zijn van die site worden automatisch naar mijn Kabelfoonaccount doorgestuurd.
Tot zover nog geen probleem.

Nu wil ik die mailtjes beantwoorden dmv mijn tweede account, noem hem maar even Twee. (zodat mijn privémailadres niet zichtbaar is voor de leden van die site dus en de ontvanger als afzender dus een andere naam lees dan mijn eerste account heeft)
Dus heb ik een tweede account aangemaakt onder een andere naam, die ik dan slecteer als ik een mailtje wil beantwoorden die van die site komt.
Mijn eerste account staat als standaard ingesteld en die tweede dus NIET!
MAARRRR, ondanks het feit dat mijn eerste account als standaard staat ingesteld, beantwoordt ie ALLE mailtjes via Twee!
Ook als ik een mailtje dat naar mijn eerste account is gestuurd, wil doorsturen naar anderen, doet ie dat via Twee.
Waardoor men dus niet de voor hen vertrouwde afzender ziet staan maar ipv daarvan Twee als afzender.
Ik wil dat gewoon via mijn eerste account doen.

Waar zit de instelling waarmee ik dat kan veranderen?

2 accounts

Ik kan je verhaal niet helemaal volgen, maar op school gebruiken we ook verschillende accounts.
Wanneer je een email hebt gemaakt, kan je in het bovenste venster Van: met de pijltjes knop rechts de account kiezen waarmee je een bericht wilt versturen.
Amaldo

Ja, dat klopt!
Maar als ik een mailtje wil beantwoorden, moet ie dat gewoon via mijn eerst aangemaakte account doen als die als standaard staat ingesteld.
En dat doet ie dus niet!
Hetzelfde geldt voor het doorsturen van mailtjes die naar mijn EERSTE account zijn gestuurd, die wil ik dan ook via mijn EERSTE account doorsturen en niet via mijn TWEEDE.
Nogmaals, mijn EERSTE account staat als standaard ingesteld.

account

Waarschijnlijk gebruik je verschillende providers ?
Niet elke provider geeft toestemming om via een ander email binnen te halen.
Voorbeeld
Onze computer is via de kabel verbonden met Kennisnet. UPC/Kennisnet verzorgt dus de verbinding.
Ons email adres is echter van Demon.
Via kennisnet kunnen we wel email ontvangen met Demon als adres, maar verzenden wordt niet toegestaan, dan schakelen we over op de telefoon en bellen in bij Demon waarna de email de deur uitgaat.
Onze standaard account is ontvangen via Kennisnet, onze tweede account is de inbelverbinding met Demon on te verzenden.

Amaldo

Nope, gewoon één provider. (Kabelfoon)
Wel via dezelfde inlognaam en password, maar volgens mij is dat vrij normaal. (het gaat me tenslotte alleen maar om de AFZENDERnaam als ik een mailtje stuur)
Maar aangezien niemand mij hierin verder kan helpen, los ik het als volgt op:

Als ik een mailtje krijg die niet bestemd is voor mijn eerste account, maak ik gewoon account TWEE aan als ik deze wil beantwoorden.
Daarna verwijder ik die gehele account weer zodat alles weer normaal is.
Omslachtig is het wel maar ja, wat wil je anders van MS produkten????

In ieder geval bedankt amaldo, voor de moeite en de tijd die je aan mij geschonken hebt.

2e account

Ik begrijp dit probleem echt niet,
het gekat op MS evenmin.
Wij gebruiken hier een hele massa accounts, we hebben meer dan 50 email-adressen
&
dat werkt zonder enig probleem,
het moet dus toch een kwestie van een verkeerde instelling zijn.
Als ik een emailtje wil verzenden met als verzendnaam cycomarcello de tobber,
dan doet Outlook dat,
no matter hoe ik ingelogd ben,
het emailadres dat ik dan gebruik, moet wel geregistreerd zijn bij de provider waar ik dan inbel.
Ga nog eens naar Outlook, kies Extra, kies Accounts,
kies jouw zogenaamde Account Twee, kies Eigenschappen, kies tabblad Algemeen,
wat staat daar dan bij Naam ?
En wat staat daar dan bij E-mailadres ?
Ik ben benieuwd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan