Tweede beeldscherm werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie1

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2007
Hallo allemaal,

Ik heb mijn huidige beeldscherm vervangen door een nieuwe, en wil nu mijn oude gebruiken als tweede scherm. Hij geeft echter geen beeld in Windows. Tijdens het opstarten wordt alles op het tweede scherm weergegeven (bios en Windows opstarten, het hoofdscherm blijft zwart) maar zodra hij bij 'Welkom' springt hij naar het hoofscherm en blijft de tweede monitor zwart.
Hij wordt wel herkend, alles staat goed ingesteld (uitbreiden, goede resolutie, merk wordt herkend) maar toch blijft hij zwart. Weet iemand soms een oplossing?

Videokaart: NVIDIA Geforce 8400 GS.
Hoofdmonitor is aangesloten op de VGA poort, het tweede scherm met een VGA-DVI adapter op de DVI poort aangesloten.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zal je volgens mij in je nvidea configuratiescherm moeten aanpassen bv naar beide schermen zetten.

Heb ik al geprobeerd, maar daar staat ook alles goed.

Laatst bewerkt door een moderator:
En als je de aansluiting op de videokaartaansluitingen omwisselt?

Dat was ik nog vergeten te zeggen inderdaad. Als je ze omdraait wisselt ook de situatie (scherm 1 blijft zwart en scherm 2 werkt).

Hoi,

Dan zal de oplossing toch in het nvidea configuratiescherm te vinden zijn;)

Hallo Modag,

Ik heb alle instellingen nagekeken, maar het staat toch echt allemaal goed. Of zit er nog ergens een verborgen instelling?
Het is in ieder geval dus steeds de DVI uitgang die geen beeld geeft, zou daar soms iets mee aan de hand kunnen zijn?

Hoi,

Oke, zie je wel in het configuratiescherm ale twee de schermen?

Ja, ze staan er allebei, zijn ook allebei aangevinkt. Muis kan ik dan ook naar rechts bewegen van het hoofscherm af, zodat hij op het tweede scherm is (althans zou moeten zijn, maar ik kan het natuurlijk niet zien).
Zie bijlage voor screenshot.
Untitled.jpg

Hoi,

Welke windows versie draai je want met win 7 is het de windows toets en P daarmee kan je modus selecteren en xp even anders.

Windows 7. We komen nu in ieder geval ergens, want toen ik dat probeerde stond hij al wel op Duplicate maar toen ik die opnieuw selecteerde verscheen er opeens beeld op het tweede scherm. Na een paar seconden was het weer weg en ik krijg het niet meer terug nu, maar hij deed het dus wel even!

Hoi,

Elke die functie is een andere modus probeer eens.

Hoi,

Goh wat jammer:o nieuwste drivers in gebruik en ook nog de schermen andersom geprobeerd zit zomaar even mee te denken hoor zou toch moeten werken:(

Tja ik snap er ook niets meer van. Drivers verwijderd, drivers opnieuw geïnstalleerd, schermen omgedraait, alle mogelijke instellingen geprobeerd, maar nog steeds niets. En net deed hij het dus heel even, en daarna niet meer. Het kan dus wel werken, alleen doet ie dat nog niet.

Hoi,

Wederom een bedenksel de resoluties zijn die van beide gelijk zet ze ander beide even gelijk.

Ze waren het niet, maar heb het even geprobeerd. Opnieuw geen resultaat...

Hoi,

Schiet mij maar lek, mijn ideeën beginnen op te raken:o

Hèhè, hij doet het eindelijk! Vraag me niet hoe, maar na de veilige modus een keer opgestart te hebben is het tweede scherm nu volgens Windows 2 keer aangesloten: het scherm staat twee keer in de lijst. Als ik de tweede daarvan activeer werkt het. Ik durf nu niet meer aan de instellingen te zitten, dus die andere laat ik maar staan. Het belangrijkste is dat het nu werkt :)

Bedankt voor je hulp!

Hoi,

Geen dank pc's zijn vaak rare dingen he fijn dat het werkt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan