Tweede beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard77

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Hallo,

ik heb twee beeldschermen van het type LG E2240 aan mijn pc gekoppeld.
Nu twijfel ik of dit de juiste keuze is, want maar 1 beeldscherm wordt herkend door windows lijkt het.
Het is wel zo dat beide beeldschermen een vga uitgang hebben en deze aangesloten worden op een dvi-poort (als ik het zo goed verwoord) met een verloopstekker. Deze poorten zijn van mijn videokaart (AMD Radeon HD 6800).

Hoe krijg ik het tweede beeldscherm werkend? Windows herkent geen tweede aangeslotene, catalyst van ADM herkent ook geen tweede. Ik heb al geprobeerd om de stekkers om te draaien en weet daardoor dat beide schermen gewoon werken.
Ook heb ik verschillende dingen geprobeerd zoals opstarten met 1 beeldscherm, dan de tweede aansluiten etc.

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Welke windows versie heb je? Bij Windows 7 weet ik het wel dat heb ik zelf ook.

Greetzzz

Haha ja. Bij mij werkte het door eerst de instellingen te veranderen. Weet niet of je dat al gedaan had? Misschien werkt het niet maar alle ideeen helpen toch :P.

Start --> (in de zoekbalk:) beeldscherminstellingen --> Zet de resolutie tijdelijk op 600 x 800, het laagste hoort namelijk altijd te werken. --> en kijk ook gelijk of je beeldscherm herkend wordt daar --> Druk op OK

Succes ;)

@mrHenkie maar nog steeds moet je dan eerst instellingen wijzigen voor de juiste resolutie anders krijg je vaak een half of een 2x zo groot beeld. haha

Greetzzz

Die van mij werkt simpeler en sneller, maar die van jou is inderdaad veel uitgebreider.

Voor de tech-mensen hier weten wat dat allemaal betekent, de niet-tech mensen soms niet.

Hoi,

ik had de optie van windowstoets + P al geprobeerd, deze werkte niet.

Ook het wijzigen van de resolutie heeft geen effect. Ik kan ze op beide monitoren verlagen maar alleen 1 wordt steeds herkend. Bij beeldscherminstellingen krijg ik geen 2 beeldschermen helaas.

weet je zeker dat de stekker er wel goed in zit je moet soms heel hard duwen bij die krengen :P

Wissel de stekkers van de verschillende schermen eens om, kan zijn dat een van de twee kapot is. Of een van de twee schermen.

En probeer ook gelijk om gewoon een (wel dezelfde) andere kabel erin te stoppen. Je hebt misschien ergens op zolder tussen oude kabels nog wel zo'n ding liggen. Het kan idd wat mrHenkie zegt best zo zijn dat er iets kapot is.

W8 even, zeg je nou dat je beide beeldschermen aangesloten hebt op je pc? Dat kan natuurlijk maar je kan ook de stekker van het ene beeldscherm naar het andere beeldscherm laten gaan, zo doe ik het ten minste.

yup, ik kan op mijn videokaart 2 beeldschermen kwijt. Dit heeft met andere beeldschermen ook zo gewerkt.

Beide beeldschermen werken, dat is zeker. Dat heb ik getest.

Het lijkt er op dat het aan de tweede inputmogelijkheid ligt. Beide schermen werken op de bovenste ingang op de videokaart, maar als ik er eentje aansluit op de onderste, dan krijg ik gewoon geen contact. Ook niet bij het opnieuw opstarten van de pc.

Laatst bewerkt:
Bij mij moet het eerst in ccc catalyst control center geactiveerd worden voor je via win7 instellingen iets kan wijzigen...

Ook via CCC (laatste versie) heb ik dat geprobeerd.
Daar heet dat Detect Displays en ook die laat er maar eentje zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan