(Tweede) C-partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

neussnot

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2010
Beste Helpmij-ers,

Ik heb vandaag geprobeerd mijn Windows 7 (C/:) partitie over te zetten op een andere (grotere) 2.5" SATA disk voor mijn laptop. Dit heb ik alleen gedaan door eerst de partitie te kopiëren naar de 3.5" SATA in mijn desktop, om ze vervolgens over te zetten naar de nieuwe 2.5" disk.

Probleem is nu dat de nieuwe disk niet wil booten. Vrij logisch, aangezien de Windows partitie nu niet meer "C" als stationsletter heeft. Mijn vraag is dus; hoe kan ik deze stationsletter veranderen in C (zonder alle bestanden kwijt te raken)? Dit kan ik nu namelijk niet doen omdat ik onder een andere Windows omgeving werk, die dus ook een C-partitie heeft. Misschien via een of andere bootdisk?

Ik heb voor het overzetten van de partitie "Minitool Partition Wizard Home Edition" gebruikt.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

-Pim

een partitie waarop zich een os bevind (in dit geval w7) kan niet verplaatst worden.Ik ben bang dat je nu alles kwijt ben want je oorspronkelijke hdd zal niet meer booten en je nieuwe ook niet.
Ik zal wel wat info missen omtrent dit antwoord maar in grote lijnen komt het hier wel op neer.
Stationletter c kan ok nooit veranderd worden.
succes.

Laatst bewerkt:
Het zou mee kunnen vallen: Start de pc/laptop vanaf de W7 dvd, start de installatie, maar kies verderop in het proces dat je een probleem wilt oplossen.

Kijk of je met Startup-repair (Opstartreparatie) keuze de partitie dan weer startbaar kunt krijgen.

Reden waarom ik ervan uitga dat je het werkend zou kunnen krijgen: W7 maakt van de \Windows partitie (intern) altijd de C: partitie, dus het zou (lijkt mij dan) niets uit moeten maken welke schijf letter die partitie (ooit) had. Ik heb dus hoop dat reparatie van de opstart van W7 het probleem zou kunnen verhelpen.

Hopelijk werkt het.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan