• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tweede competitie ronde maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

beeksplace

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2013
heb de volgende vraag,

heb een competitie ronden waar iedereen tegen mekaar een wedstrijd heeft.
nu kan het natuurlijk voorkomen dat er meerdere mensen het zelfde aantal punten heeft.
dan moet er een tweede ronde komen waar de mensen met het zelfde aantal punten nog een keer tegen mekaar moeten spelen om de winnaar te bepalen.

zeg dat er 10 mensen zijn met het zelfde aantal punten en hoe krijg ik die gekopieerd naar een nieuwe ronde op een een nieuwe sheet en elk in een aparte cel in de nieuwe sheet.

heb het geprobeerd met vlookup en dat werkt in zover met de eerste persoon maar kopieer ik het door naar beneden dan krijg ik elke keer de zelfde persoon in de cel.

iemand een idee.

erik

Heb je ook nagedacht over de situatie dat er een oneven aantal mensen is met hetzelfde aantal punten ?
Theoretisch uiteraard heel goed mogelijk.

tweede comp ronde

heb zeker wat aan het bestandje en heb het ook kunnen verwerken in mijn sheet.

heb op een tweede sheet de extra ronde aangemaakt, maar heb ruzie met de vbcode.

op de eerste sheet staat de comp met een antal formules en vbcode.

heb een gedeelte van sheet 1(teams) naar sheet 2 (finale) gekopieerd en krijg dan de problemen

zie bijlage

ik zie vast wat over het hoofd maar elk idee is welkom

erik

Bekijk bijlage Duel_Rooster_met extra_test.xlsmBekijk bijlage Duel_Rooster_met extra_test.xlsm

Ik heb er niet veel verstand van maar je kijkt in kolom A naar 1 en daar zijn er maar 2 van.
Als je hem naar 4 laat kijken loopt het wel vol.

Het zal wel aan mij liggen, dat ik het niet snap.

Sorry ik kan je niet verder helpen.

extra ronde

het is ook de bedoeling dat hij alleen de spelers er uit haalt die op rang 1 staan.

in eerste instantie had ik moet om de formule regel goed te maken om de spelers met rang 1 naar de finale sheet te krijgen, dat is nu gelukt.

nu moet er in de punten telling ook het een en ander veranderd worden.

heb goed naar de formules in de eerste sheet gekeken gekopieerd.

deze voor gespeeld:

=COUNTIFS(Tabel2[naam1];Tabel1[@naam];Tabel2[saldo];"<>x")+COUNTIFS(Tabel2[naam2];Tabel1[@naam];Tabel2[saldo];"<>x")

naar:

=COUNTIFS(finale2[naam1];finale1[@naam];finale2[saldo];"<>x")+COUNTIFS(finale2[naam2];finale1[@naam];finale2[saldo];"<>x")

heb twee nieuwe difine names gemaakt met finale1 en finale2 ter vervanging van de tabel1 en tabel2.

maar als ik dat dus verander in de formule krijg ik de melding dat de formule niet klopt.

verder zou ik graag via een vlookup de nr van de spelers laten plaatsen (sheet finale) vanaf A12.

weet niet of er nu nog fouten in het vb script zitten.

Bekijk bijlage Duel_Rooster_met extra_testa.xlsm

erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan