Tweede domein toevoegen Exchange 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

2fixnl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 feb 2012
Berichten
4
Beste,

Ik heb een klein probleempje met het toevoegen van een tweede domein aan me exchange server.
Ik heb de volgende handleiding gebruikt: http://www.petri.co.il/configure_exchange_2000_2003_to_receive_email_for_other_domains.htm

Maar als mail stuur naar het nieuwe adres krijg ik deze foutmelding:

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'test@domein2.nl'op 20-2-2012 10:50
There was a SMTP communication problem with the recipient's email server. Please contact your system administrator.
<mailserverzender #5.5.0 smtp;521 exchangeserver does not accept mail>

Weet iemand hoe je deze foutmelding kan oplossen?

Groet,
Jeffrey
 
De Petri handleiding is niet 100% volledig: Je moet het nieuwe maildomein nog 'aanzetten'. Er is ergens een vinkje (heb even geen Exchange 2003 bij de hand) in Exchange Administrator waar je dat moet doen.

Ik kom daar (hopelijk) binnenkort nog op terug.

Tijs.
 
Tijs,

Bedankt voor je snelle antwoord.
Hier kan ik al iets mee! ik ga even mee verder zoeken.
Mocht je antwoord gevonden hebben hoor ik het graag!

Gr,
Jeffrey
 
Ik heb gevonden waar het staat in Exchange Administrator:
Recipients container -> rechtsklikken op Default Policy in rechter deelvenster en Properties kiezen -> tabblad E-mail Addresses (Policy) -> Zorg dat ook het vinkje bij het 2de SMTP maildomein aanstaat. -> Klik zo vaak OK als noodzakelijk. Herstart daarna de SMTP Service service (voor de zekerheid).

Hopelijk helpt dit wat. Het kán zijn dat het even duurt voordat de aanpassing 'doorsijpelt'.

Tijs.
 
Tijs bedankt voor je antwoord.

Ik heb het even nagekeken op de server maar dit was al aangevinkt.
SMTP services geherstart en zelfs server opnieuw opgestart maar dan nog krijg ik deze foutmelding.

gr,
Jeffrey
 
Wordt wel een beetje koffiedik kijken, want ik weet natuurlijk niet hoe alles is ingericht.....
Kijk in ieder geval het volgende na:
a. Global Settings -> Internet Message Format -> rechtsklik op Default in het rechter deelvenster en kies Properties. Kijk of daar wel SMTP domain "*" staat ingesteld ipv. alleen het eerste maildomein.
b. Administrative Groups -> First Administrative Group (of hoe die maar heet bij jou) -> Routing groups -> Exchange Routing Group -> Connectors ->
Rechtsklik op de diverse Connectors die je hebt en kies Properties. Kijk in tabblad Address Space. Staat daar bij type smtp alleen het eerste maildomein of "*"?

Meer tips heb ik zo snel niet bij de hand. Hopelijk helpt het wat.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips!
Helaas stonden deze instellingen al op "*".

Jeffrey
 
Google dan even op de (engelstalige) foutmelding uit je startposting. Ik heb nu geen tijd om je verder te helpen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan