• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tweede functie in één formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Serge008

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2016
Goede morgen,

In mijn bestand gebruik ik 2 tab bladeren waarbij de tweede "Callsigns" heet en daar mijn lijst van namen staat.
Wanneer ik uit mijn eerste tabblad een lookup maak zoals in mijn formule wil ik dat hij dan ook bij de naam in de lijst op blad "Callsigns" een 1 zet in kolom B . Dus , als hij de naam vindt die ik zoek, dan moet hij op het blad "Callsigns" bij die naam in kolom B een " 1" plaatsen.

Kan ik dat combineren met mijn zoekfunctie die op blad 1 staat ?

Formule in F4 van blad 1 :
=ALS(ISGEENTEKST(E18);"";ZOEKEN($E18;Callsigns!$S$8:Callsigns!$S$5981;Callsigns!$T$8:Callsigns!$T$5981))

Alle hulp zou welkom zijn,

Dank U.

Nee, het resultaat van een formule kan alleen terecht komen in de cel waarin zich de formule bevindt.

Je kunt wél in kolom B van Callsigns een formule plaatsen zoals in B8 =ALS('Eerste tabblad'!F4=T8;1;"")

Goede morgen en bedankt voor de snelle reaktie,

Dat moet lukken behalve dat hij moet gaan kijken in een bereik van E4 tot E60 , kan dat ?

:(

Zoiets als =ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN(T8;'Eerst tabblad'!$E$4:$E$60;0));1;"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan