Tweede generatie I5 en I7

Status
Niet open voor verdere reacties.

antwanes

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2013
HoiHoi mensen,

Ik heb even een vraagje. Hoe zijn de tweede generatie I5 en I7?

Zelf ben ik nog niet echt goed op de hoogte van de verschillende generaties hiervan, daarom graag even jullie advies.

Ik heb een refurbished computer gezien HP 8200 elite met een I5 en een I7 tweede generatie met 4GB Ram en 250 Gb hardeschijf

Kunnen deze computers nog lang mee of wat kan ik hiervan verwachten?

Als ik deze computers uitbreid met een SSD schijf zijn het dan nog goede computers voor lange tijd?

Bedankt!

Laatst bewerkt:
ik heb nu zelf een i5 750 dat is volgens mij de 1e generatie maar die werkt wel aardig voor mijn doen hij wordt alleen af en toe een beetje warm. Maar het gaat er vooral om wat jij ermee gaat doen. Stel dat je zware games gaat spelen (bijv. GTA V) is deze processor niet goed genoeg. Stel dat jij lichte games gaat spelen (bijv. Minecraft) is deze voldoende. Stel dat jij alleen wat officewerk doet en af en toe een spelletje op het internet dan is de processor ruim voldoende. Ook de videokaart is een belangrijk onderdeel om te zeggen of jij een goede ervaring krijgt met je pc.

Ikzelf ben in het bezit van een i5-2500K (2e generatie) en 8GB Ram, niets mis mee, waar ik de pc voor gebruik .. (Win7, Office, downloaden en enige fotobewerking)
Wil ik gaan gamen dan zal ik een videokaart moeten aanschaffen, Minecraft bijvoorbeeld, speelt ie niet op de interne chip.

minecraft heb je geen high end card voor nodig hoor :) ik heb nu een amd hd 4650 en die draait minecraft met ~100 fps op high settings. Shaders gaat dan weer niet ~10 fps

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan