• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tweede grafiek maken die eerste grafiek volgt

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeffie

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2013
Beste,

Ik heb een grafiek geconstrueerd. Nu wil ik weten hoe de grafiek eruit zou zien (tweede grafiek) als het beginpunt iets anders is (Q42017 is nu 90 inplaats van 197). Heeft iemand ene oplossing? Eigenlijk zou ik de bovenste grafiek in één functie willen vatten en dan het beginpunt veranderen.Maar als jullie een andere oplossing hebben dan is dat ook goed.

Bedankt

Roelof

Bijlagen

Als het toch maar om 1 cel gaat, waarom dan geen validatielijst in cel B4?
Door een waarde te kiezen wordt automatisch de grafiek aangepast.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Bedankt voor je voorstel. En hoe doe ik dat?

Roelof

Zo zou de grafiek er ongeveer uit moeten zien

Ik weet niet of ik me duidelijk genoeg gemaakt heb hoe de tweede grafiek eruit zou moeten zien. Ik heb hem met de hand ering getekend om een idee te geven

Bijlagen

• voorbeeld grafiek.PNG
    voorbeeld grafiek.PNG
    9,5 KB · Weergaven: 27
Uit welke gegevens bestaat lijn 2?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De tweede grafiek heeft nog geen gegevens, alleen een beginpunt 90 en een eindpunt 595

Het gaat over een omzetting van een product

De eerste grafiek toont het verloop (inschatting) als er in 17 Q4 197 eenheden zijn omgezet, de deadline is 19 Q4, dan moeten er 595 producten zijn omgezet.
Het tweede scenario heeft hetzelfde eindpunt, alleen een ander beginpunt namelijk 90 (het gaat dus om een minder gunstig scenario). De vraag is hoe zou de grafiek dan gaan lopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan