tweede harddisk niet meer zichtbaar na installatie Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linto

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
268
Ik heb net een format c: gedaan (ik heb windows 2000 professional verwijderd, wegens te veel rommel op c) en een installatie van windows xp professional gedaan. Ik heb twee harde schijven (vroeger c en d).

Op de c-drive staat windows XP. Mijn d-drive (tweede harde schijf) is na deze installatie niet meer zichtbaar. Op deze schijf staat geen besturingssysteem, enkel maar data, , maar ik heb die data nog wel allemaal nodig.

Kan iemand mij helpen?

Onder het vorige besturingssysteem (Windows 2000 professional) had ik daar geen problemen mee..
 
deze computer, rechts klik, beheren, schijfbeheer, daar zoeken, daar zal ie wel staan maar nog niet actief wellicht

suc6
 
Ik ben eens gaan kijken op "schijfbeheer" en de schijf wordt daar wel weergegeven, maar zonder drive-letter. Als ik dan naar de eigenschappen van deze schijf ga kijken, dan kan ik alleen kiezen uit "Partitie verwijderen" en "Help". De knoppen "Partitie als actief weergeven" en "Stationsletter en paden wijzigen" zijn verborgen.

Nog oplossingen?
 
al de help functie bekeken?

nog even geen tips helaas...
 
Ik moet nu toch niet deze tweede harde schijf formateren??? Ik heb zoiets gelezen in die aard... Dit kan ik dus echt niet maken. Het is een schijf van Maxtor van 20 GB die bijna helemaal vol staat met data. Je kan dus begrijpen dat ik mijn PC uit het raam zal gooien als ik deze schijf moet formateren.
 
Start eens op met een Win98 opstartdiskette. Ga vervolgens na wat de status is van de partities van beide schijven, d.m.v. het commando FDISK /status

Bootdisk kan je hier downloaden:
http://www.bootdisk.com/

Groetjes,
Bennie
 
Ik heb juist uw oplossing geprobeert, Bennie, en de 2 schijven worden daar netjes weergegeven, zonder enig probleem. Ik moet op één of andere manier de tweede harde schijf een letter zien toe te wijzen, maar dat gaat niet via schijfbeheer, niet via Partition Magic....
In mijn BIOS wordt de tweede harde schijf ook weergegeven
 
STOM STOM ROT ROT :eek::eek::eek: ... Het is opgelost, en wil je weten hoe??? Vóór mijn format c:, had ik een dual-boot systeem. Ik gebruikte bootmagic om te booten, met "advanced partition hiding" ingeschakeld.

Nu heb ik juist ontdekt dat mijn tweede harde schijf nog steeds "hidden" was, en ik dacht dat dit nà een format c: zou wegvallen, wat blijkbaar niet het geval was ... (ik dacht dat als partition magic en bootmagic van de schijf zouden verwijderd zijn, dat hun instellingen zouden verdwijnen) :eek:

Dus was het natuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk onmogelijk dat mijn windows partitie op de c-drive deze tweede schijf kon zien. :confused:

Nu dus opgelost, toch hartelijk dank voor de geboden hulp, nu weten we weeral iets meer :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan