tweede harde schijf kan niet geopend worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

evaplomp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2007
Ik ga proberen om mijn probleem zo simpel mogelijk te omschrijven.
ik heb twee harde schijven in mijn pc. de c: (master) waar mijn windows instalatie opstaat en een extra schijf waar ik documenten en andere belangrijke informatie op bewaar.
Ik heb onlangs de c-schijf geformateerd en er een nieuwe windowsinstalatie op gezet.
Dit verliep niet helemaal vlekkeloos dus heb ik voor de zekerheid de tweede harde schijf losgekoppeld voor het formateren en opnieuw instaleren.
Alles was gelukt en ik koppelde mijn tweede harde schijf weer aan.
Ik zag dat de stationsnaam gewijzigd was van F: naar G:..
Ik wilde de schijf openen en dat kon dus niet .. ik kreeg de melding dat deze schijf nog niet geformateerd was en of ik dat wilde doen? Nee dus!
Ik heb wat rondgezocht op het internet op zoek naar een oplossing en niks werkte.
Ik heb testdisk erover heen gehad, ik heb pc-inspector geprobeerd, ik heb de jumpers veranderd, ik heb de knoopcelbatterij eruit gehad, ik heb geprobeerd in systeembeheer de schijf te activeren. Niets werkt tot nu toe!!
In de bios wordt hij herkend, in systeembeheer ook , hij staat gewoon bij mijn lokale schijven in "Mijn Computer"..
Het kan zijn dat ik een andere versie van windows heb geinstalleerd, maar dat denk ik niet .. ik heb meerdere cd's xp (illegaal) maar er is er nog maar 1 die goed werkt . als ik op de eigenschappen kijk schijn ik geen capaciteit te hebben maar als ik in testdisk kijk is er gewoon een opslag van 20 gb.. ik snap er niks meer van..

Wie heeft de oplossing???

bvd Eva

Laatst bewerkt:
bedankt

:( Nou erg veel reacties op mijn vraag... Heb het zelf maar met veel gedoe opgelost.. jammer..

Ik ga proberen om mijn probleem zo simpel mogelijk te omschrijven.
ik heb twee harde schijven in mijn pc. de c: (master) waar mijn windows instalatie opstaat en een extra schijf waar ik documenten en andere belangrijke informatie op bewaar.
Ik heb onlangs de c-schijf geformateerd en er een nieuwe windowsinstalatie op gezet.
Dit verliep niet helemaal vlekkeloos dus heb ik voor de zekerheid de tweede harde schijf losgekoppeld voor het formateren en opnieuw instaleren.
Alles was gelukt en ik koppelde mijn tweede harde schijf weer aan.
Ik zag dat de stationsnaam gewijzigd was van F: naar G:..
Ik wilde de schijf openen en dat kon dus niet .. ik kreeg de melding dat deze schijf nog niet geformateerd was en of ik dat wilde doen? Nee dus!
Ik heb wat rondgezocht op het internet op zoek naar een oplossing en niks werkte.
Ik heb testdisk erover heen gehad, ik heb pc-inspector geprobeerd, ik heb de jumpers veranderd, ik heb de knoopcelbatterij eruit gehad, ik heb geprobeerd in systeembeheer de schijf te activeren. Niets werkt tot nu toe!!
In de bios wordt hij herkend, in systeembeheer ook , hij staat gewoon bij mijn lokale schijven in "Mijn Computer"..
Het kan zijn dat ik een andere versie van windows heb geinstalleerd, maar dat denk ik niet .. ik heb meerdere cd's xp (illegaal) maar er is er nog maar 1 die goed werkt . als ik op de eigenschappen kijk schijn ik geen capaciteit te hebben maar als ik in testdisk kijk is er gewoon een opslag van 20 gb.. ik snap er niks meer van..

Wie heeft de oplossing???

bvd Eva

Eva,

Sorry voor de wat late reactie maar het topic valt me nu pas op. Het veranderen van driveletter kan ik alleen maar verklaren doordat Windows tijdens een installatie een logische volgorde van drives aanhoud: Bij ide checked hij dit in de volgorde:

Eerste ide kabel master
Eerste ide kabel slave
Tweede ide kabel master
Tweede ide kabel slave

Oftewel, hoe je de apparaten aansluit is belangrijk. Maar ook de volgorde waarin je de apparaten aansluit. Heb je namelijk 1 hd en 2 cd spelers (b.v.) en hang je er later een harde schijf bij in, dan zal dit geen D: worden maar F:, de andere letters zijn immers al bezet.
Ik vermoed dan ook dat je 2de schijf daarom van driveletter is gewisseld.

Het niet benaderen kan ik moeilijk verklaren. Het enige wat ik me zo kan bedenken is dat het een dynamische schijf is die geimporteerd moet worden.

Ik zie dat je dit al opgelost hebt inmiddels, zou je aan kunnen geven wat de uiteindelijke oplossing is geweest?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan