tweede harde schijf vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goom

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2002
Berichten
302
in mijn pc heb ik twee harde schijven zitten
het gaat hierbij om de tweede harde schijf, welke gepartitioneerd is in 2 partities

op een partitie staan systeem files, welke ik met de verkenner niet zichtbaarkan maken (win xp home nl)

nu wil ik deze tweede harde schijf vervangen door een andere harde schijf die meer capaciteit heeft

hoe kan ik alle gegevens op de nieuwe harde schijf (komt uit een pc van mijzelf die ik niet meer gebruik, is reeds geformatteerd en gepartiotioneerd) krijgen, dus ook de systeem files
 
ik vraag me af of dit gaat werken, zelfs als het je lukt om alles over te zetten.
 
Maak met ghost een image dat je op de eerste harde schijf zet (dus de harde schijf die niet vervangen wordt).
Haal de oude harde schijf eruit en bouw de nieuwe in. Partitioneer en formatteer de nieuwe harde schijf.
Zet het image terug op de nieuwe harde schijf.

Je kunt een image maken van een partitie, maar ook van een hele disk. Bij het terug plaatsen van de image vraagt ghost zelf om aanpassing van de partities als de nieuwe harde schijf groter of kleiner is dan de oude.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat klopt. Maar dan weet je wel zeker dat je alles meekopieert, en het is ook de makkelijkste manier.
 
en als je niet alles mee kopieert, dan ga je alleen maar fouten krijgen.

Het beste is volgens mij toch om alles opnieuw te installeren, althans dat vind ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan