tweede harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
hoi,

ik heb hier een pc die vol foutmeldingen zat , bij het formatteren kreeg ik steeds het bericht try to recover enz...dus ik veronderstel dat het beste van deze schijf af is,

nu heb ik ze gebruikt als tweede schijf (slave) en het bestuuringsysteem op een andere schijf gezet(master)

mijn vraag is : zouden er nu ook problemen onstaan als je die schijf alleen gebruikt om bestanden op te slaan (eventuweel programmatjes ? )

mischien een iets wat vaage vraag maar ja...

alvast bedankt
johnny

Lijkt mij op zich geen probleem... echter je geeft zelf al aan dat de schijf al de nodige problemen geeft, dus erg betrouwbaar is tie niet meer.
Je kan hem gewoon blijven gebruiken, maar ik zou er geen waardevolle info op zetten ivm het vroegtijdig overlijden van de HD.

Indien de oude (2e) hardeschijf nog steeds fouten bevat lijkt het me geen slim idee om daar je bestanden op te slaan.

Je kan het beste eerst deze fouten oplossen mbv Scandisk, Norton Disk Dokter, Partition Magic of iets wat in die buurt komt. Beschadigde clusters maakt niet zoveel uit, zolang er maar geen fouten zitten.

Als de fouten eruit zijn kan je hem gerust als 2e hardeschijf gebruiken en wellicht ook gewoon weer als master indien nodig. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan