Tweede hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niellles

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2008
Berichten
194
Beste,

Ik heb zojuist een werkende hardeschijf uit m'n ene computer naast een werkende windows schijf gezet in een tweede pc.

Als ik Windows nu van de schijf wil booten die nieuw in de pc zit dan stopt Windows ongeveer met opstarten zodra het inlogscherm zich zou moeten vertonen...

Als ik de originele hardeschijf laat opstarten dan gaat het prima en heb ik een werkende Windows en kan ik ook gewoon de "nieuwe" schijf uitlezen en bewerken...

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de andere Windows versie wel opstart?

Groet,
Niels
 
Hoi

Windows die op die tweede schijf stond er al op?
Zo ja..dan gaat dat niet ..je kunt niet zomaar een schijf overzetten naar een andere pc als daar al een os opstaat en die dan laten opstarten.
(wel als beide pc's identiek zijn)
 
Beste Niels

Het antwoord op de vraag "Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de andere Windows versie wel opstart?"
Zal bekent in je ooren klinken ,installeer windows opnieuw.

Het antwoord waarom je windows opnieuw moet installeren zal zo gaan klinken dat je de eigen ooren niet kan geloven.
Maar er zijn al veel je voor geweest daarmee.

Microsoft heeft met XP een geintje in het kader van windows software licentie in de installatie van het besturings systeem gebouwd.
Ik kan het niet anders dan een geintje noemen maar leuk is natuurlijk wel iets anders.
Met XP zijn ze toen begonen dat de install een profile van de aanwezige hardware met de installatie van windows opslaat.
Nu kan de windows installatie op die tweede schijf niet werken op de andere computer omdat daar andere hardware in zit.
Als je die tweede schijf weer terug in de computer zet waar je hem heb uit gehaalt zul zien dat hij gewoon weer opstart en er met de windows installatie niks aan de hand is ,alleen zien dan de eigen ogen wat bij vele de oren niet konden geloven toen ik ze dat ooit eens voor het eerst vertelde.

Tis toch leuk van ze dat ze je zo aan het spelen met windows houden.:d

Groet,
Ragdoll :thumb:
 
Dat er niet echt iets mis was met die Windows installatie daar was ik wel achter, want terug in de originele pc deed hij het idd weer....

Ik vind dit persoonlijk niet echt een geintje, eerder een soort zieke grap, aangezien dit zowaar een legale versie van xp is! Waar, door mijn moeder, ooit gewoon voor betaald is...

In ieder geval bedankt!

Heb je misschien een idee hoe ik alle geïnstaleerde software 1, 2, 3 over kan zetten? Zomaar program files overzetten lijkt me geen optie ivm register waarde etc. Eerder een schijf image maken en overzetten lijkt me, of is dat een heel som idee?
 
Zomaar alles over zetten zal ook niet bij alles gaan.
Data als muziek en foto's bijv die kan je er wel vanaf plukken.Een game bijv overzetten gaat nie lukken nie.

En zo ziek is de grap niet.En ja.. je moeder heeft betaald voor een licentie maar die kan je toch gewoon weer gebruiken?
 
.Een game bijv overzetten gaat nie lukken nie.


Toch, vraag ik me dan af waarom Battlefield 2, Dirt1 & 2, rFactor, GTA IV, GTA:SA, allemaal nog werken. Terwijl die van een oudere installatie komen van pak 'm beet: een jaar geleden.

Enige wat je zou moeten missen is de savegame (die valt wel te kopieeren uit de documenten), en de snelkoppelingen.
 
Aan deze kant werkte cod bijv niet.
Als bij jou wel lukt zal het best zo zijn dan verders.

Ik laat dan verder maar even in het midden.
 
Hmm...
Ik heb de harde schijf weer terug gezet in de originele PC en krijg nu de foutmelding (tijdens het booten) "exiting pxe rom", daar wordt ik dus niet echt blij van.

Iemand een idee wat het kan zijn? Ik weet redelijk zeker dat de Harde schijf goed aangesloten is...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan