Tweede HD wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Ik heb net een defecte HD (master) vervangen. Maar na het opnieuw opstarten en partitioneren wordt mijn tweede HD niet meer gezien.

In Partition Magic is de HD wel aanwezig maar met de melding: Local Disk (*)

Ik zie geen mogelijkheid om deze HD weer aanspreekbaar te krijgen. Kan met geen van de mogelijkheden van PM.

De vorige master schijf had als partities C: D: E: en de tweede HD had als partities F: G:

Mijn DVD speler heeft na de installatie de aanduiding E: gekregen. Wellicht is dit de oorzaag dat ik mijn tweede HD met alle backup niet meer kan benaderen

Welke Windowsversie? Welke merken harde schijf heb je?

Besturingsysteem WXP-PRO en de HD zijn van Wester Digital
master 200 gig en slave 120 gig

Moest een nieuwe master kopen omdat de defecte (S.M.A.R.T.) failure opgestuurd moest worden MET besturingssysteem.

Slave zat vol met backup, films en muziek

De Western Digital schijven worden als master anders gejumpered dan als 'single drive'. Controleer de jumpering dan ook terdege. Zonder jumper is het een Single Drive en geen slave zoals dat bij andere merken is!

Voor de crash waren het twee HD's van Western Digital, 1 master de andere slave. De master vervangen en jumper op master gezet.

De slave is dan volgens mij slave gebleven.

Kan het niet liggen aan het toewijzen van de stations letters?

Dat dacht ik ook. Maar alle toepassingen die ik gebruik willen geen acties op die HD toepassen.

Er staat ook nog een aanduiding naast de Logical disk (*) dat het een Dynamic disk is. Er is dus geen Files system zoals NTFS te bekennen. Daar zit wellicht het probleem.

Ben nog niet zolang met PM bezig, het kan zijn dat ik de optie niet kan vinden (ook niet in de manual).

Misschien zijn er geinteresseerden in de oplossing.

1. Log in als administrator
2. Start - uitvoere - CMD
3. Terug naar C:\> d.m.v. CD..
4. Type: CD system32
5. Type: compmgmt.msc /s
6. Kies recher scherm: Opslag
7. Schijfbeheer
8. Klik met rechts op: Niet aanwezige HD
9. Kies: afwijkende schijven importeren
10. Twee schermen OK

Succes

De stappen 1 t/m 5 kun je vervangen door:

Start > uitvoeren > type DISKMGMT.MSC [enter]

Verder super dat je de oplossing doorgeeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan