tweede HD wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

smily10001

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Ik heb een vraag over een probleem met een tweede HD die niet door windows verkenner, door computerbeheer/schijfbeheer en in de BIOS worden herkend. Dit probleem kreeg ik nadat ik Windows XP opnieuw had geinstalleerd. Daarvoor werd de harde schijf wel herkend. Wat kan ik hier aan doen?

Ik dank jullie voor jullie hulp!!!!

Kijk in de bios of deze erkend wordt en anders zet je daar alles op auto zodat die gezocht wordt.

Als de schijf niet in de bios wordt herkent, heeft niets te maken met windows, ook niet met een herinstall.

Kijk de jumpersetting en kabel even na.

Kijk de jumpersetting en kabel even na.[/QUOTE]

Die zouden goed moeten staan daar het gewerkt heeft.

Ik heb geen aanpassing in de PC gedaan. Het enige dat ik gedaan heb, is windows XP opnieuw geinstalleerd. Daarna onstond het probleem

Wat je zegt klinkt bijna onmogelijk, een installatie van XP zal een schijf heus niet uit het "bios" toveren. Het ruikt inderdaad naar een slecht aansluitng (zoals Jean42 opmerkt). Heb je de PC niet open gehad? Zijn het SATA-drives (hier durven de kabeltjes nogal eens loskomen, dat weet ik uit bitter ervaring)?

Jan

Had je Service Pack 2 al geïnstalleerd? Dat wil ook nog wel eens helpen.

Had je Service Pack 2 al geïnstalleerd? Dat wil ook nog wel eens helpen.

De HD wordt ook niet herkent in de bios!

Ook al biosupdate gedaan??

Update van je bios perongeluk binnen gehaald?

Conteroleer even of de harddisks HARD op master/slave staan en niet op Cable sel.:thumb:

Wat ook nog kan helpen is een reset van je moederbord te doen. Hierdoor haal je alle veranderingen weg en heb je goed kans dat je HD weer gewoon zichtbaar wordt. Kan misschien te maken hebben met een overload van gegevens

Inmiddels wordt de HD wel door de BIOS herkend (de draad was slecht aangesloten) , alleen in computerbeheer en in verkenner wordt de HD nog steeds herkend. Het is een ATA HD type Maxtor 6L100. Bij het opstarten van de PC geeft de PC aan dat de HD als parallel slave staat ingesteld.

Nog bedankt voor alle reacties!!!

Dit kan kloppen, je moet waarschijnlijk nog van de disk partities maken en deze formateren. Onder XP doe je dit als volgt:

Via de Windows-interface
1.
Open Computerbeheer (lokaal).

2.
Klik in de consolestructuur op Computerbeheer (lokaal), klik op Opslag en klik vervolgens op Schijfbeheer.

3.
Klik met de rechtermuisknop op een niet-toegewezen gebied van een standaardschijf en klik vervolgens op Nieuwe partitie of klik met de rechtermuisknop op vrije ruimte in een uitgebreide partitie en klik op Nieuw logisch station.

4.
Klik in de wizard Nieuwe partitie op Volgende, vervolgens op Primaire partitie, Uitgebreide partitie of Logisch station en volg de aanwijzingen op het scherm.

Succes ermee

In schijfbeheer (ik gebruik Windows XP) kan ik geen keuze maken voor nieuwe partitie. Zelfs in Partition Magic herkent het programma de harde schijf niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan