Tweede ingebouwde HDD altijd aan laten

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker7

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2009
Besturingssysteem
XP, Win.8, Win.10, Win.11
Hallo allen,

Ik zit met een issue omtrent de tweede (S-ATA) HDD die in mijn computer zit. Het valt mij namelijk op dat deze HDD word uitgeschakeld als deze even niet gebruikt word. Ik vermoed dat dit een instelling is die Windows 10 instelt.

Ik had namelijk hetzelfde met mijn toetsenbord, deze werd ook elke keer door Windows 10 uitgeschakeld als deze even niet gebruikt werd. Via een simpele instelling kon ik aangeven dat de toetsenbord altijd aan moet staan.

Het vervelende met de HDD is dat, als ik wil schrijven of lezen van de schijf hoor je hem gewoon letterlijk aan gaan en opstarten opstarten (als hij even niet gebruikt is). Dit neemt eventjes tijd in beslag. Nou is een keertje niet erg maar 10 keer per dag is wel een beetje vervelend.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of het überhaupt mogelijk is de HDD continu aan te laten staan (in de volksmond: continu laten draaien). En zo ja, hoe kan ik dit dan realiseren?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden en hulp, ik hoop ze gauw te mogen zien.

Groeten,

Raymond

Inderdaad. Bij de instellingen voor energiebeheer:
PWR.jpg

Inderdaad. Bij de instellingen voor energiebeheer:
Bekijk bijlage 248329

Hoi edmoor,

Bedankt voor je antwoord. Ik de instelling gevonden en de tijd wat ruimer gezet. Weet je toevallig ook of de HDD "altijd" aan kan staan, zonder dat ik de minuten in moet stellen?
Tot zo ver is het probleem redelijk opgelost. Bedankt

Als die optie er niet bij staat weet ik niet of je dat ergens anders in kan stellen. Zet 'm gewoon lekker hoog. 720 Minuten of zo, dat is 12 uur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan