Tweede router als signaal versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

brisingr

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Hallo,

Onze router staat beneden in de huiskamer, zelf zit ik op de tweede verdieping. Ik heb een Netgear WNR3500, router een vrij krachtige router als ik het goed heb.
Nu zit ik zelf op de tweede verdieping en ik heb wel internet,maar wel redelijk traag. Ik heb een gewoon ZIGGO abbonement van ongeveer 40 mb download en iets van 4 à 5 mb upload.
Nu is mijn vraag: als ik op de eerste verdieping een andere router neerzet en deze verbind via een LAN-kabel met mijn computer (op de tweede verdieping), waardoor de afstand die moet worden overbrugt maar 1 verdieping is
, haal ik hier dan winst uit?

Alvast bedankt,
:

Hier haal je een grote prestatiewinst mee.

De router zal dan een stuk dichterbij staan (eigenlijk is je 2de router gewoon een acces point nu)

tip: vergeet niet de DHCP uit te zetten :D

Oké, de router die ik wil gebruiken als wireless repeater is de linksys WRT54GC, ik vraag mij alleen af of dat wel mogelijk is met die router, volgens mij namelijk niet. Ik weet het niet zeker.

Helaas, word mijn router niet ondersteunt, dus heeft het geen zin:
http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database en dan WRT54GC versie, dan staat er not supported dus helaas.

Aangezien ik beneden een Netgear WNR3500L heb staan lijkt het me handig om een goedkoop routertje te kopen ook van netgear, enig idee welke goed is?

Of moet je dan meteen een Range extender kopen, maar kan je die dan wel via een lan kabel in je computer proppen?

Als simpele versterker is een router bijna altijd goed, veel functies gebruik je toch niet ;)

is het niet slimmer om te denken aan powerline? dan heb je kabel verbinding zonder eerst draadloos te moeten gebruiken (wat toch echt stukken slechter is).

Daar heb ik ook al aangedacht en dat heb ik geprobeerd met een powerline adapter van zo'n 5 jaar oud, het werkte wel maar het was trager dan draadloos. Volgens mij ligt het een beetje aan het stroomnet dat in ons huis licht, of is het de moeite waard
om een nieuwe aan te schaffen, omdat de powerline adapters van nu stukken beter zijn?

De powerline van nu zijn stukken beter, en werken ook als de twee stopcontacten niet op deelfde froep zitten.

Ik zou zeggen, probeer het eens. Je kan ze altijd terugbrengen

Ik heb geen powerline adapter gekocht, maar een Range Extender die ik op de eerste verdieping heb geplaatst. Deze werkt uitstekend!

Voor de mensen die ook zo'n range extender willen kopen of al hebben gekocht, zorg ervoor dat je dat ding in verschillende kamers test (speedtest) en op verschillende hoogtes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan