Tweede router blijft aan het 'identificeren...'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flamedog

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
De bedoeling is om op de bovenverdieping router 2 als access point te laten fungeren en router 1 alles af te laten handelen zoals firewall/DHCP etc. Beide hebben verschillend genoemde access points zodat ik zelf kan kiezen met welke ik connect.

Setup:

access-point1.jpg

Router 1 doet dienst als hoofdrouter en is rechtstreeks verbonden met de modem. Router 2 is bekabeld verbonden met router 1.

Deze setup heeft tot nog toe altijd gewerkt maar helaas kreeg het sinds gisteren kuren. Toen heb ik de router gereset (wat meestal resulteert in een weer werkend systeempje) maar dit mocht niet baten. Toen een hard-reset uitgevoerd om het nogmaals te configureren (dat is: alleen router 2, aangezien router 1 nog juist functioneerde).

Router 1 Netgear WNDR3700 met default firmware: 192.168.1.1 (DHCP'er)
Router 2 TP-LINK TL-WR1043ND met DD-WRT firmware: 192.168.1.2 (Geen DHCP of firewall of wat voor service dan ook)
Router 1 DHCP range: 192.168.1.10 - 192.168.1.254

Op een of andere manier kom ik met router 2 niet op het internet terecht. De verbinding blijft aangeven 'Geen netwerktoegang'. Ik kan wel naar deze router toe connecten en vervolgens op zijn webinterface komen via 192.168.1.2. Ik merk dat deze verbinding niet meer werkt na een kleine minuut verbonden te zijn geweest met deze router. Dan kan ik de webinterface niet meer bereiken en moet ik weer 'verbinding verbreken -> verbinding maken' om weer kort op de webinterface te kunnen komen. Gateway en Local DNS van router 2 wijzen naar router 1. DHCP staat op forward modus en gaat tevens naar router 1. ipconfig /release werkt wel, maar bij ipconfig /renew blijft het oneindig lang hangen. Deze laatste commands functioneren wel bij het connecten met router 1. Ik kan daarnaast niet pingen naar router 1 wanneer ik met router 2 ben geconnect. De ene keer is het een timeout, maar vaak ook een 'algemene fout'. Ik weet eerlijk gezegd niet meer waar ik het moet zoeken en hoe ik het moet debuggen.

Iemand ideeën?

Laatst bewerkt:
DHCP range van router 1 is me niet helemaal duidelijk, vooral omdat het IP adres van die router 192.168.1.1 is.
192.168.10-192.168.*

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Aha, dat verduidelijkt een hoop.
Al eens geprobeerd om het IP adres van router2 te veranderen?

Groeten Marcel

Die 192.168.1.2 op router 2 hoe is diet tot stand gekomen? Vanuit router 1 of vastgezet in router 2
Wat is de gateway van de routers?

@kostenzer
Aangezien de DHCP range van router1192.168.1.10 - 192.168.1.254 is kan het niet anders dan dat het IP adres van router2 vast is.

Groeten Marcel

Ik kom thuis en ik zie dat de router weer in werkende staat verkeert. Instellingen waren dus ok. Router 1 had wellicht nog een bepaalde cache? Zeer apart dat ik gisteravond na enkele resets het niet aan de praat kreeg en dat het na een dag rusten weer functioneert. Weliswaar router 1 niet aangeraakt maar daar lag mijns inziens het probleem niet.

Ik kan nu gewoon pingen van router 2 naar router 1, DHCP lijkt het weer goed te doen.

@hoogteijling
Oeps, over het hoofd gezien.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan