Tweede venster in IE werkt niet (meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvertJan

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
2021
Ik heb het volgende GROTE probleem.
Ik had een programmaatje geinstalleerd dat heet "SysMetrec 3.2.0", deze had ik gedownload van ZDNET.nl.
Het programma werkte echter niet goed en heb ik weer verwijderd. Sindsdien kan ik nog wel op internet komen maar als ik een link aanklik die in een nieuw venster wordt geopend, krijg ik alleen een leeg doorzichtig venster en verder komt het niet.
Ik heb inmiddels windows 98 SE opnieuw erover heen geinstalleerd en ook IE 6.0. Heb op virussen gecontroleerd en Ad Aware SE meerdere malen gedraaid. Niets helpt echter.
Ook kan ik geen updates meer downloaden van Microsoft. Dus ben ik een behoorlijk beetje radeloos.
Ook Rabo Telebankieren lukt niet meer omdat je niet in het aanmeld menu kunt komen (nieuw venster) en ga zo maar door. Wie O wie heeft de oplossing.
Alles opnieuw installeren vanaf "zero" wil ik liever niet.

Helaas, ook IEfix en de tools in Systeem-Info (Systeemwerkset) hebben niets veranderd.

http://www.zdnet.nl/help.cfm?page=2&id=33553

Voer desnoods, als u geen verbetering bemerkt, een herstelinstallatie uit. Dat kan via Configuratiescherm en Software (Programma's toevoegen/verwijderen).

Dit doe je dus door naar het Configuratiescherm te gaan > software > Internet-Explorer > verwijderen > en kies voor de optie herstellen.

Laatst bewerkt:
Allemaal bedankt maar het probleem is opgelost.
Van Norton kreeg ik na verloop van tijd een foutmelding dat de virusdefinities niet meer konden worden opgehaald. De foutcode was: "LU1805"
Hierop heb ik de site van symantec geraadpleegd en hun aanwijzingen opgevolgd.
De fout zat in het bestand "oleaut32.dll", dit was een verkeerde versie, vermoedelijk geinstalleerd door het eerder genoemde programmaatje (SysMatrix of zoiets).
Hiervoor moest ik het "dll"-bestand hernoemen en in veilige modes "dcom98.exe" draaien.
Hierna werkte alles weer perfect.
Voor verdere info zie "www.symantec.com"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan