Tweede Vent ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foxtrot00

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Ik heb even een vraag. mijn cpu is altijd standaard ron de 35 36 graade maar mijn moederbord komt altyd boven de 50 uit na een tijd nu heb ik wel eens gemerkt dat hij op tilt springt (BSOD) maar dit gebeurt aleeen als mijn moederbord boven de 50. Nu wil graag een tweede vent. (Antec PRO 92mm cooler)in mijn com zetten en ik weet ook al dat het een 92 mm moet worden met een rpm van boven de 2500 als het effe kan. Nu is mijn vraag kan ik heb gewoon insteken in de vierpin en dan achterin de pc vastschroeven. en kan mijn Voeding dat aan ( Power LC400HC v1.3). en mijn tweede vraag het lijkt er zowieso al op dat ik geen 4 pin meer over heb is er een andere manier om een vent aan te sluiten ?? zo ja welke. Mvg, Fox

Laatst bewerkt:
als eerst, van 2500RPM ga je spijt krijgen. dat geeft echt herrie......
en welk moederbord heb je ?
misschien kan je er een ander koeler op het moederbord plaatsen.

oke wat wordt nou warm je CPU of je Chipset (Mobo dus)???
als het je cpu is kan je die koeler gewoon vervangen (wel even opletten dat die niet te groot is enzo!)

oke wat wordt nou warm je CPU of je Chipset (Mobo dus)???
als het je cpu is kan je die koeler gewoon vervangen (wel even opletten dat die niet te groot is enzo!)
Wat is het probleem van een te grote koeler?

Neej mijn mobo word te warm en daardoor krijg k het BSOD. als mijn mobo boven de 50 graada uit komt.

ik weet alleen maar dat mijn mobo te heet word want ik heb van asus het programma pc probe en die geeft dat aan dus ik zou nei tweten of het the northbridge zou kunnen zijn :P

Dat je dan een gat in je kast moet zagen? :p

Nee hoor, dat valt reuze mee. Ik heb een standaard E6850 processor. Hoe groot zal íe zijn? Stuk of wat centimeters bij een stuk of wat centimeters.
Je zou voor de grap eens moeten kijken hoe groot een Coolermaster GeminII koeler is. Die heb ik er namelijk boven hangen. Om je het zoeken te besparen; de GeminII is ongeveer 24,5 centimeter lang en 12,5 breed. Die afmetingen ontstaan doordat er rwee 120mm Pabst fans in de "bak" van de GeminII hangen.

Hoezo oppassen dat de koeling te groot wordt..........................?

Laatst bewerkt:
Nee hoor, dat valt reuze mee. Ik heb een standaard E6850 processor. Hoe groot zal íe zijn? Stuk of wat centimeters bij een stuk of wat centimeters.
Je zou voor de grap eens moeten kijken hoe groot een Coolermaster GeminII koeler is. Die heb ik er namelijk boven hangen. Om je het zoeken te besparen; de GeminII is ongeveer 24,5 centimeter lang en 12,5 breed. Die afmetingen ontstaan doordat er rwee 120mm Pabst fans in de "bak" van de GeminII hangen.

Hoezo oppassen dat de koeling te groot wordt..........................?

hoezo...... omdat niet elke koeler in een kast past in verband met de hoogte van de koeler
bijv: http://www.azerty.nl/producten/product_detail/81/11359/mine.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan