tweede videokaart start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Gigabyte moederbord met 1 agp slot

Radeon 9200se 128 mb agp video

S3 virge 4 mb video pci

Ik heb vier s3 virge videokaarten geprobeerd als tweede videokaart voor tweede monitor, maar de pc wordt onwijs traag en bij de videokaart in apparaatbeheer krijg ik de foutmelding: Kan apparaat niet starten, code 10. Wat doe ik toch fout ? haal is de extra videokaart eruit dan is XP home een tijd bezig met opstarten maar daarna loopt alles weer goed, ook bij herstarts erna. Het lijkt wel een conflict, maar daar meldt XP niets over.

Wat jij wil kan volgens mij ook helemaal niet. Voor zover ik weet kun je maar 1 videokaart tegelijk gebruiken.
Wil je twee monitoren aansluiten, dan heb je 1 videokaart nodig met 2 uitgangen...

Volgens mij heeft jouw 9200SE 1x AGP en 1x DVI uitgang, dus daar kun je twee monitors op aansluiten.

Laatst bewerkt:
Ben ook van mening dat dit helemaal niet mogelijk is, het is of of. De enige wijze om 2 werkende videokaarten in 1 pc te hebben is met SLI (nvidea) of Crossfire (ATI). Hier zijn 2 pci-e sloten voor nodig. Wil je twee beeldschermen aansluiten moet je deze allebei op 1 kaart hangen.

je heb 1 x vga en een dsub,
als je dus eeb verloopje koopt kan je al 2 monitoren gebruiken.

Wat jij wil kan volgens mij ook helemaal niet. Voor zover ik weet kun je maar 1 videokaart tegelijk gebruiken.
Wil je twee monitoren aansluiten, dan heb je 1 videokaart nodig met 2 uitgangen...

.

Bij mijn vriendin pc aangetroffen met 3 monitoren en 3 videokaarten, 1 agp 128 mb, 1 pci 64m b en een pci 2 mb, werkt gewoon hoor, je kunt vensters van het ene scherm naar het andere scherm slepen of verbreden over alle drie, het kan dus wel, ik heb zelfs die pc zelf geherinstalleerd zonder enig probleem. Ik heb alleen niet zelf de videokaarten erin gezet, dus ik weet niet of er nog iets anders is ingestled in bijvoorbeeld de bios.

Gebruik je wel een "vrij" PCI slot? dus geen gedeelde?
Staat in de bios de ACPI op enabled en deelt windows ook virtuele IRQ's uit?
Te zien in apparaatbeheer, boven de 15 zijn virtuele IRQ's.

Staat in de bios de "Assign IRQ for VGA" op enabled?
Had je ook eerst de refresh rate van de monitor op 60 gezet met een lage resolutie?
Die S3 kaartjes kunnen natuurlijk niet zoveel, overigens dien je ook de drivers ervoor te installeren.
Overigens kan het ook een slechte combi zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan