Tweede Windows-installatie ongedaan maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Varimanthras

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2004
Berichten
5
Hey,

Ik heb laatst mijn computer geformatteerd en hierbij mijn harde schijf in twee partities ingedeeld (C: en D:). De C: formatteren ging perfect met die XP installatie CD en daar heb ik vervolgens Windows XP Professional op geinstalleerd.

Hierna wou ik vervolgens in Windows de (veel grotere) D: partitie formatteren, maar hier liep hij de hele tijd vast. Ik heb het ook nog enkele malen in MS-DOS en met de Windows XP installatiedisk geprobeerd, maar hij bleef vastlopen. Uiteindelijk is wel het snelformatteren gelukt met de installatie-disk van XP. Alleen installeerde hij hierna XP ook nog op de D-schijf. Deze installatie heb ik afgebroken, maar nu geeft hij bij het opstarten wel aan dat ik een keuze uit twee OS's heb (2x XP professional) en de eerste keuze (die op de D:) doet het niet.

Ik kan wel gewoon opstarten vanaf de XP op de C:, maar het is hinderlijk om het elke keer handmatig bij het opstarten te moeten aanwijzen.

Weet iemand een oplossing? Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ga naar deze computer>Systeeminfo.weergeven>
Systeemeigenschappen>Opstart en herstelinstellingen.
En vink uit wat daar staat.
 
Systeemeigenschappen > Opstart- en herstelinstellingen> 3e knop Instellingen. Klik op BEWERKEN en je ziet de inhoud van boot.ini staan. Als je WinXP op de 1e partitie van schijf 1 hebt staan, dan hoort daar te staan:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Bij jou zal achter Default staan: partition(2) en er staat een extra regel, ook met partition(2). Deze regel kan weg en verander de Default van 2 naar 1. Daarna nog even opslaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan