Tweedehands-Laptop-miserie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gabie

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
22
Hallo Helpmij-jers,
Ik heb gisteren (via ieH-Beey) in Baarle een tweedehandse Toshiba Tecra M3 Centrino 1.8GHZ 1024MB gekocht.

Eenmaal thuisgekomen werkte het ding al niet meer (in de winkel werd de laptop opgestart en ook onmiddellijk weer afgezet - al hadden we dat toen natuurlijk niet echt door...).

Batterij leeg - we dachten door de (lange) stockagetijd misschien?
Laptop aan het stroomnet gehangen voor circa 8uur.
Laptop van het stroomnet gehaald en de werkduur ge-timed.
Resultaat, na circa drie (3) minuten was de stroom op!

Mijn vragen:
- Hoelang moet zulks een batterij opladen (als ze helemaal leeg was, +8u?)?
- Hoe oud is de batterij ongeveer (als ze nu al dood is)?
- Hoeveel kost (waar) zulks een nieuwe batterij (origineel of namaak kopen?)
- Hoe oud is de laptop dan wel (de verkoper sprak van maximum 2 jaar)?
- Hoeveel was/is zulk een laptop dan wel waard?

- Natuurlijk wil de verkoper niet meer reageren op e-mailtjes...
Ook graag hier een beetje advies wat ik kan doen (ieH-Beey zal vermoedelijk wel partij trekken voor de verkoper - waar ze geld aan verdienen en aan mij niet)?

Alle goede raad is natuurlijk welkom...
Gabie
 
De accu zal dan ook niet ouder dan 2 jaar zijn.
Accu's zijn duur (vanaf €100,00)
 
Waarom zou de verkoper niet reageren?
Kan me zo voorstellen dat het voor die persoon ook zondag is en hij niet de hele dag voor z'n PC zit om z'n e-mail te checken.
 
Als de accu "op" is, dan helpt laden niet meer. De laptop zal continu aan de lader moeten om er nog iets mee te kunnen doen.
Afhankelijk van het gebruik kán een accu in 2 jaar wel op zijn.
Hier kan je accu's kopen. Die voor jou kost 99 euro met 24 maanden garantie.
De leeftijd van de laptop zou 2 - 3 jaar kunnen zijn.

Bij aanschaf van een laptop is een goede accu erg belangrijk, anders heb je meteen een aardige kostenpost. Als een verkoper de laptop demonstreert vanaf een lader, dan moet er eigenlijk al een lampje bij je gaan branden.
Miisschien is de verkoper wel te goeder trouw en wist hij het ook niet, neem dus via e-Bay contact op met de koper en geef de gelegenheid om het recht te zetten.

Op e-Bay is er een pagina met hulp als je een geschil met de verkoper hebt: klik.
 
Laatst bewerkt:
En waarde van de laptop met overleden batterij ,max. 150,- euro
 
Waarom zou de verkoper niet reageren?
Kan me zo voorstellen dat het voor die persoon ook zondag is en hij niet de hele dag voor z'n PC zit om z'n e-mail te checken.

Jaja, vandaag is het zondag, ook voor hem, dat begrijp ik wel.

Maar ik heb hem gisterenvoormiddag al geschreven en dan was zijn bedrijf nog de hele dag open...
Via ieHbeey kan ik pas na tien dagen een (kleine) aktie ondernemen (dat probeerde ik gisteren ook al uit)...
 
Dan heb je dus veel teveel betaald, niet zo slim omdat je tegenwoordig voor +/- E 500,- al een nieuwe laptop hebt.
Die accu daar kun je niks meer mee doen, ik heb mijn laptop ook altijd op netstroom aangesloten, die is 2 jaar oud en de accu is dan ook aan gort.
 
Als de accu "op" is, dan helpt laden niet meer. De laptop zal continu aan de lader moeten om er nog iets mee te kunnen doen.
Afhankelijk van het gebruik kán een accu in 2 jaar wel op zijn.
Hier kan je accu's kopen. Die voor jou kost 99 euro met 24 maanden garantie.
De leeftijd van de laptop zou 2 - 3 jaar kunnen zijn.

Bij aanschaf van een laptop is een goede accu erg belangrijk, anders heb je meteen een aardige kostenpost. Als een verkoper de laptop demonstreert vanaf een lader, dan moet er eigenlijk al een lampje bij je gaan branden.
Miisschien is de verkoper wel te goeder trouw en wist hij het ook niet, neem dus via e-Bay contact op met de koper en geef de gelegenheid om het recht te zetten.

Op e-Bay is er een pagina met hulp als je een geschil met de verkoper hebt: klik.


Dank voor je reactie.
De batterijKoning-link zal ik zeker bewaren als laatste redmiddel, dus zal ik nog 90dagen moeten wachten (van ieHbeey).

<verkoper de laptop demonstreert vanaf een lader, dan moet er eigenlijk al een lampje bij je gaan branden>,
Yep! Alleen brandde mijn kerstlampje ietske te laat, als we weer thuis waren dus...

<... verkoper ter goeder trouw en wist hij het ook niet, neem dus via e-Bay contact op met de koper en geef de gelegenheid om het recht te zetten.>
Jaja, laten we hopen...alleen - ieHbeey geeft hen 10 dagen om te antwoorden op mijn vraag.
Toen ik hem een vraag (over het besturingssysteem) stelde (voor de verkoop) kreeg ik antwoord binnen de twee uur...
 
Ik wens je heel veel succes, maar heb er een slecht gevoel over.
Kijk als je weer eens iets wilt kopen eerst eens in folders en of goede winkels (dixons o.i.d) voordat je bij zo'n sjaak een gare laptop koopt voor veel te veel geld.
Je had nu een gloednieuwe kunnen hebben voor E 50,- of E 100,- meer.
Iets om te onthouden: ROTZOOI HEB JE ALTIJD TE DUUR.:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Tja,
We zijn nu twee weken later en nog geen stap verder.

ieBeej kan/wil niets doen - ze krijgen hun centen van de VERkoper en niet van de koper = dus ergens logisch dat ze (met hun handen in de zakken vol geld) aan die kant gaan staan.

Die verkoper uit Baarle(= blijkbaar dezelfde eBayer als die uit Turnhout en Merksplas) heeft na meerdere e-mails toegegeven dat hij "de eerste de beste Laptop van het pallet" heeft genomen, en dat het dus niet onmogelijk zou kunnen zijn dat ik daar niet de hele dag mee zou kunnen werken...

De batterij kan zijn stroom maar 3 minuten vasthouden!

Ik mag wel nog eens bij hem voorbijgaan (weer twee uur autozitten+brandstof) om daar een nagelnieuwe batterij aan te kopen voor 50euro of 125euro (naargelang de bron, email of website)...

Blijkbaar resten mij enkel nog de juridische stappen zoals daar zijn:
- klacht neerleggen bij de politie van de woonplaats
- idem bij <Een klacht over oneerlijke handelspraktijken kan je richten aan:
FOD Economie, Algemene Directie Controle en Bemiddeling, Brussel>

Andere opties (behalve stilzitten en wenen in een hoekje, wat ik niet van plan ben) zie ik momenteel niet dus al jullie suggesties zijn welkom.
 
Tja,
We zijn nu twee weken later en nog geen stap verder.

ieBeej kan/wil niets doen - ze krijgen hun centen van de VERkoper en niet van de koper = dus ergens logisch dat ze (met hun handen in de zakken vol geld) aan die kant gaan staan.

Die verkoper uit Baarle(= blijkbaar dezelfde eBayer als die uit Turnhout en Merksplas) heeft na meerdere e-mails toegegeven dat hij "de eerste de beste Laptop van het pallet" heeft genomen, en dat het dus niet onmogelijk zou kunnen zijn dat ik daar niet de hele dag mee zou kunnen werken...

De batterij kan zijn stroom maar 3 minuten vasthouden!

Ik mag wel nog eens bij hem voorbijgaan (weer twee uur autozitten+brandstof) om daar een nagelnieuwe batterij aan te kopen voor 50euro of 125euro (naargelang de bron, email of website)...

Blijkbaar resten mij enkel nog de juridische stappen zoals daar zijn:
- klacht neerleggen bij de politie van de woonplaats
- idem bij <Een klacht over oneerlijke handelspraktijken kan je richten aan:
FOD Economie, Algemene Directie Controle en Bemiddeling, Brussel>

Andere opties (behalve stilzitten en wenen in een hoekje, wat ik niet van plan ben) zie ik momenteel niet dus al jullie suggesties zijn welkom.

Beste Gabie, ik denk dat het tijd wordt om een paar dingen te beseffen:
1) het is niet slim geweest om voor een tweedehands laptop +/- 400 euro neer te tellen.
2) met laptops wordt je gewoon doodgegooid, dus waarom daarvoor 2 uur in de auto gaan zitten?
3) eBay is een veilingsite, die zijn er niet om allerhande geschillen tussen kopers op te lossen, daar hebben ze ook groot gelijk in volgens mij.
4) je hebt de laptop zelf gezien en aangekocht.
5) klacht neerleggen bij de politie heeft geen zin, dit is een civiel geschil tussen 2 partijen.
6) klacht neerleggen bij die instantie in Brussel kun je doen als je veel zin hebt in een berg papierwerk en overig gezeur, verder zal dit denk ik weinig opleveren.
7) ik raad je aan om voor E 100,- een nieuwe accu te gaan halen, en verder veel plezier te beleven aan je laptopje.

De amerikanen zeggen in dit geval: '''Face it, you're Fu*ked!!''
 
Dus toch: stilzitten en wenen in een hoekje, (wat ik niet van plan ben)...

1) tja...het was minder, maar toch... auwtsch!
2) hier in de omgeving zag ik echt niets vliegen...
3) fout. - geen vertrouwen meer tussen "daders" en "slachtoffers" = geen online veilingsites meer, ik althans niet meer, neen danke!
En nu de "slechte tijden" er aan zitten te komen, met mij nog vele anderen...
4) er zijn Europese wetten tegen oplichting en dat ben ik, opgelicht, je zei het zelf...
5) Klacht neer leggen bij de politie heeft volgens mij wel zin, zeker als er meerdere partijen zijn die dat doen. Ik weet dat het in Nederland de gewoonte is om, als je fiets gestolen werd er gewoon zelf een andere te stelen. He, dat is ook een idee.
6) Hopen papierwerk, ja, maar als ik niets doe, en al die anderen ook niet, dan blijven de boeven maar stelen, moorden en verkrachten, omdat toch niemand iets doet, ja toch...
7) dat zal misschien plan E of F worden...
Maar toch, elke keer dat ik dat ding zal opstarten zal het ergens een beetje pijn doen...

Fukket? Of course! Dat krijg je als je ergens geen verstand van hebt, als je een goedgelovige beginneling bent, Jullie zijn natuurlijk allemaal geniaal geboren.
Maar zo "krijg je haar op je tanden", je "vormt karakter", ...

Alleen, geen goed. . .
 
Wat stond er trouwens in de advertentie? Batterij in goede staat? Of gewoon niets. In het laatste geval heb je geen poot om op te staan.
 
er stond goede staat,
nu kan je nog mopperren over 4 uur of 5 uur,
maar drie minuten, dan kan je hem amper opstarten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan