Tweedehands laptops, deze misschien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nordicbart

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Berichten
37
Er zijn veel webshops / website die tweedehands laptops aanbieden. Ik heb ongeveer 300 euro te besteden en wil graag een 17" laptop kopen. Bij welke webshop kan ik het beste kijken en waar moet ik op letten bij de tweedehands laptop (processor, hd, etc).

Is dit een beetje een laptop?
http://www.pcdumpwinkel.nl/acer-acer-aspire-9414-t21302gb17inch-p-2230.html

Ik ben geen gamer maar laptop aanzetten, koffie drinken, hond uitlaten, schoonmoeder bezoeken en dan pas op de laptop kunnen werken zie ik ook niet zitten.
 
Ik wil deze gebruiken ter vervanging van mijn desktop. Ik heb een zeer slome computer en maak af en toe een website voor mijzelf of anderen. Verder doe ik wat met Pinnacle video bewerking. Verder doe ik geen spelletjes en zou af en toe, als ik deze meeneem een filmpje erop willen kijken (lees: caravan).
 
Ik vind het een behoorlijke laptop die je aangeeft bij pcdumpwinkel. Geen Intel grafische kaart maar een aparte. Geen gekke notebook. Als je je besturingssysteem een beetje schoon houdt, dan moet het zeker vlot gaan. Ik weet niet welk OS er op staat, maar ik zou Windows 7 adviseren.
 
ok. dank je wel voor je reactie. Dit was de eerste 17" die ik tegen was gekomen voor een naar mijn mening redelijke prijs. Weet je misschien nog een webwinkel die redelijk snelle 17" (of meer) laptops verkopen (gebruikt)? Kan ik een beetje vergelijken.

Ik had ook een nieuwe gezien, boven mijn budget maar misschien moet ik dan toch doorsparen :)

http://www.computermaxx.nl/Webwinke...-2.1Ghz-3072MB-320GB-12-MAANDEN-GARANTIE.html
 
Let wel op met gebruikte laptops, mijn ervaring is dat de accu's geheel op zijn. Een nieuwe kost vaak rond de 100 euro. Dan zou ik die 100 euro bij die 300 doen en een nieuwe aanschaffen.
 
Hallo.

Ik zou door sparen.
die laptop die je gezien hebt bij die webchop zou ik niet nemen.
Acer is nu niet een bepaald goed merk.
Zoek maar eens op het forum met acer.
Dan kom je veel tegen.


Groetjes Cees.
:thumb::thumb:
 
Ik zou wel door willen sparen maar nieuwe laptops van 17" worden qua prijs mij echt te gek. Vandaar dat ik in het segment tweedehand kijk.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik drie merken laptops gevonden die volledig passen binnen mijn budget. Het gaat hierbij om de merken Samsung, Asus en MSI. Alledrie hebben ze dezelfde processor (intel core I3) en een GForce GT 540 (1gb), 4gb ddr3 en 15,6 inch. Ik geef niet veel om uiterlijk en gewicht dus het gaat hierbij niet om een kwestie van smaak. Ik weet nu alleen niet welke in zou moeten kiezen. Welk van deze drie merken is toch de betere / beste?
 
Tja, da's een moeilijke, alle drie de merken vind ik persoonlijk erg goed. Als ik om me heen kijk (ik zit in de IT wereld) dan zie ik alle drie de merken zeer regelmatig voorbij komen. Welke schermresoluties hebben die laptops? Want mijn voorkeur gaat altijd uit naar minimaal 1440x900 liefst 1680x1050. 1280x800 vind ik te laag.
 
ik had een typfout in mijn vorige bericht, moest een gt 520 zijn.

gaat om de volgende laptops:
Samsung RV520
Msi CX640-050NL
Asus K53SC-SX075V

volgens mij hebben ze alledrie dezelfde resolutie?
 
Samsung: 640GB schijf, MSI 500GB BD-station, Asus: 320GB schijf. Ik zou dan kiezen voor de MSI. Maar dan puur op merk en Blu-ray mogelijkheden.
 
Ok. thanks. wat bedoel je met blu-ray mogelijkheden, heeft de andere laptops dit niet.

Ik heb deze laptops zelf ook even vergelijken op vergelijk.nl en zag dat een paar verschillentjes. bij samsung en msi stond ddr3 op - en asus en samsung staat edge led achter en bij msi weer niet. Wat mij net te binnen schiet is volgens mij dezelfde vergelijking als de citroen c1, de aygo van toyota en die van peugeot (ik kom even niet op het type...:)

Algemene kenmerken Asus K53SC-SX075V Samsung RV520 Msi CX640-050NL
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium Windows 7 Home Premium Windows 7 Home Premium
Kloksnelheid 2100 MHz 2100 MHz 2100 MHz
Mediacenter Edition Nee Nee Nee
Intel Centrino Technologie Nee Nee Nee
Soort harde schijf Harddisk drive Harddisk drive Harddisk drive
Hardeschijfcapaciteit 320 GB 640 GB 500 GB
Ram-geheugen 4096 MB 4096 MB 4096 MB
Soort computer Notebook (Portable PC) Notebook (Portable PC) Notebook (Portable PC)
Netbook Nee Nee Nee
Ram-soort DDR3 SDRAM - -
Beeldscherm Asus K53SC-SX075V Samsung RV520 Msi CX640-050NL
Resolutie WXGA WXGA WXGA
Beeldschermgrootte in inch 15.6 inch 15.6 inch 15.6 inch
Eigenschappen Asus K53SC-SX075V Samsung RV520 Msi CX640-050NL
Videobewerkingskaart Nee Nee Nee
Formaat 16:9 16:9 16:9
Vingerafdruklezer Nee Nee Nee
Geïntegreerde webcam Ja Ja Ja
Afstandsbediening Nee Nee Nee
Dvd-brander DVD brander DVD brander DVD brander
Geïntegreerde tv-kaart Nee Nee Nee
Processor Asus K53SC-SX075V Samsung RV520 Msi CX640-050NL
Merk processor Intel Intel Intel
Type Chipset HM65 HM65 -
Processornummer I3-2310M I3-2310M I3-2310M
Aantal processoren 2 2 2
Merk chipset Intel Intel -
Processor CORE I3 CORE I3 CORE I3
Grafisch Asus K53SC-SX075V Samsung RV520 Msi CX640-050NL
Geheugen grafische kaart 1024 MB 1024 MB 1024 MB
GPU-model (Graphic Card) GeForce GT520M GeForce GT520M GeForce GT520M
GPU-merk nVidia nVidia nVidia
Verbindingsmogelijkheden Asus K53SC-SX075V Samsung RV520 Msi CX640-050NL
Kaartlezer 4 in 1 Card Reader - -
Aantal usb-poorten 3 - -
Bluetooth Ja Nee Nee
Wireless LAN Ja Ja Ja
Firewire Nee - -
Tv-uitgang Ja Ja Ja
Gewicht en omvang Asus K53SC-SX075V Samsung RV520 Msi CX640-050NL
Gewicht 2.6 kg 2.4 kg -
Hoogte in cm 3.49 cm 3.8 cm -
Diepte in cm 25.3 cm 25.5 cm -
Breedte in cm 37.8 cm - -
Overig Asus K53SC-SX075V Samsung RV520 Msi CX640-050NL
UMTS Nee Nee Nee
Led-backlight Edge LED Edge LED Nee
Netbook Nee Nee Nee
Form Factor Portable - Portable
 
Peugeot 107. haha. Maar goed. Nog even verder gekeken. Er zijn ook winkels die de MSI aanbieden zonder blu-ray drive, dus dat zal dan wel zonder zijn. Dan is het enige verschil de schijf. Want DDR3 hebben ze allemaal. Dan zou ik voor het mooiste model gaan. Of het model met de grootste schijf. Dus de Samsung.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan