Tweedehands software, is dat legaal ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter HLD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HLD

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Dacht dat ik in "Software" alleen specifieke software-vragen mocht stellen, maar gezien het feit dat ik uit "Diversen" gekickt ben blijkbaar niet :rolleyes: .

Mijn vraag is de volgende :

Ik ken iemand die een mooi software pakket heeft gekocht voor zijn bedrijf. Nu is zijn bedrijf failliet. Het lijkt mij heel voordelig om het software pakket van hem over te kopen : zo heb ik het goedkoper, en heeft hij nog wat geld terug....

Maar is tweedehands software nog legaal ?? Of is de registratie persoonsgebonden en nu dus totaal waardeloos geworden ? Hoe ligt de regelgeving daarover ?

Mijn logisch verstand zegt dat als je het doorverkoopt, je de licensie mee verkoopt, dus geen probleem.
PS: daar hoef je je toch geen zorgen over te maken:confused:

James:)

Het lijkt mij dat op deze vraag geen algemeen antwoord kan worden gegeven, aangezien het afhangt van de licentie van de software in kwestie. Lees de EULA goed en je weet het antwoord op je vraag. :)

ik vind het wel top dat je je moeite doet om niet illigaal software tegebruiken..:thumb: menige personen zouden er niet na vragen en gewoon gebruiken wie komt er achter :p

In het kader van domme vragen bestaan niet : waar staat de afkorting EULA voor ?? :o

End-User License Agreement
De gebruikersovereenkomst dus.

Geplaatst door buffy
End-User License Agreement
De gebruikersovereenkomst dus.

Ook wel bekend als "die lange lap tekst bij het installeren die je toch nooit leest".

:)

Aha !! Hihi dat had ik zelf ook uit moeten vogelen :rolleyes: maar bedankt !! Ik zal eens gluren dan in de overeenkomst !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan