Twijfel: Acer Aspire One 721-122 of Asus eee 1201HA

Status
Niet open voor verdere reacties.

surfertjejesper

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Dag forumleden,

Al een tijd zit ik te kijken naar een laptopje voor school. om aantekeningen te maken, inloggen op schoolnetwerk, office, internet enz. Geen zware programma's ofzo.
Nu zit ik erg te twijfelen tussen deze twee laptops.

Heeft iemand misschien ervaring met ��n van deze twee? of advies?

specificaties:

ACER:
Scherm: 11,6'' wide TFT - LED 1366x768 - WXGA - 16:9
Processor: AMD Athlon II Neo K125 - 1,7GHz
RAM: 2 of 3GB DDR3 (de ene site zegt 3gb en de andere 2gb)
Harde schijf: 320 GB
Graphics controller: ATI HD4225 - shared memory
Batterij: Li-Ion 6 cell (tot 5 uur)

ASUS:
Scherm: 12.1'' - 1366 x 768 - WXGA - LED
Processor: Intel Atom N270 - 1,6GHz
RAM: 2GB
Harde schijf: 250GB
Graphics controller: NVIDIA ION
Batterij: 6 cells 4400mAh 47W/h - (tot 5 uur)

een 15,6 inch. is geen optie. ik zal hem elke dag mee naar school nemen en is 15.6 dus te groot en te zwaar.

Alsjeblieft niet zeggen: ACER niet kopen = slecht. want tegenwoordig is bijna niks meer slecht :d

Alvast bedankt!
Groeten

Hoi,

Tip: neem die Asus.
Heeft betere reviews (en een betere 'naam' dan Acer).

Hi, Ik heb hier een Acer (de 2e al omdat hij zo goed bevalt :)) en wel de Aspire 1810TZ.
Ook 11,6'' wide TFT - LED 1366x768 - WXGA - 16:9 maar ipv de Neo een Intel dualcore op 1.3 GHz.
Ik heb hem vooral voor de betere video genomen - dat kan HD afspelen.
De mijne is bijna een jaar oud en ik ben er heel blij mee. Accuduur afhankelijk van het gebruik tussen de 7 en 9+ uur...
Meer dan genoeg voor een hoop werk zonder netstroom. Wat ook mijn doel was, meenemen en na een dag werken aan de laadstroom.
Overigens, als ik het goed begrepen heb is (was? toen..) de accuduur van de acer met Amd Neo iets korter.

Zelf zit ik iets meer aan de acer te denken dan de asus.
Thuis hebben wij ook een acer, al 3jaar ofzo. nooit wat mee gehad. alleen de accu wordt nu beetje slecht, maar dat kan je dan wel verwachten.
Op internet reviews wordt gezegt dat de acer erg snel is en bij reviews van de asus zie ik soms nog wel is het woordje 'traag' staan...
is het verschil van 11.6 - 12.1 groot??

11.6 -> 12.1 = plusminus 1 cm extra diagonaal... Niet groot dus

Okeee! dankjewel voor je reacties!

nu heb ik ook gelezen dat de acer een laptop is die een beetje gericht is op gamen. '
ik ga de zal de laptop gaan gebruiken gewoon voor school, internet, office, msn etc.
Zal je dat verschil merken? dat je een computer gebruikt die bedoelt is voor gamen, alleen je gebruikt hem voor office en internet etc.?
Misschien is dit een beetje een domme vraag, maar heb niet zoveel verstand van computer. haha

Bedankt alvast!

acer is een van de slechtste merken die je kunt kiezen (mijn menig en nog van vele anderen)
asus een van de beste......als jij dan toch echt liever die acer koopt.... is het je eigen keuze

weet wel, het zijn beide netbooks en zijn niet voor gamen bedoelt!

15 inch valt trouwens best mee hoor, is nog wel mee te nemen naar school (heb er wel ervaring mee)

Laatst bewerkt:
Gamen op een netbook - mini laptop... zelfs met een goede videochip, ach. Het gaat maat daar is'tie ook nooit voor bedoeld. Er komt rouwens een nieuwe generatie processoren aan waar je dat beter mee kunt doen maar wanneer die in de winkel liggen, en vooral tegen welke prijs...

@Marcell96: Tja, 1x een slechte/goede ervaring wil niet zeggen dat een merk altijd slecht/goed is. Het blijft een persoonlijke mening en die is - hoewel waardevol - niet objectief...

Ik had ook grote bedenkingen tegen Acer (en Packard Bell) omdat ze nu zo'n 6 jaar geleden kwalitatief niet te beste producten leverden. Acer heeft zich de slechte reviews aangetrokken en de kwaliteit is zeerzeker toegenomen. Dat was vooral te merken toen ze PB overnamen (was ook een merk met *matige* reputatie) en daar nam de kwaliteit dan ook enorm van toe. Iets wat ik niet alleen uit eigen ervaring kan beamen, maar ook onderbouwd wordt door reviews en tests.

Asus draait voor de gemiddelde apparaten dan ook mee in de middenmoot. De goedkopere zijn doorgaans minder dan gemiddeld en de duurdere wat beter, maar dat is redelijk normaal. Het zelfde geldt voor Asus.
Kortom, een mening is leuk, objectieve tests zijn beter! ;)

wat ik kwa merk zeg basseerd ik meestal op dit:
Laptop%203%20year%20failure%20by%20manf.jpg

daar zie je toch dat Asus en Toshiba een van de beste zijn en ja, de rest spreekt voor zich.
maar goed er zijn natuurlijk wel uitzonderingen.

en al je dan nog over netbooks spreekt:
laptop-failure-3y-all.jpg

gaan ze nog sneller stuk.

Laatst bewerkt:
Ben er nog steeds niet uit.

kan iemand mij overtuigen welke ik moet kopen op batterijduur en snelheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan