Twijvel in systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roberto538

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
Berichten
5
Geachte Experts :thumb: ,

ik Newbee, zit met een aantal vragen.
ik zit nu zo beetje 3 jaar met een pc en zo wel eens wat nieuws willen.

Wat moet ik doen? :

A: stap ik over naar vista?(basic,premium,ultimate)
B: ga ik voor een nieuw syteem
C: zo ja ,welke : Dual core 64 bit am2 (??)
ik draai momenteel met :
Xp pro nl sp2 op een
Amd 2600+ 2.08ghz
Kudoz 7e/333x-6a
based on Via Kt333/8235 Chipset
Nvidia Gforce fx5200 128mb DDR
Intern 1gig DDR 333
2x 120 gig maxtor hd ide

Hoop dat jullie wat mee kunnen,met deze info.
Ik ben geen echte gamer speel af en toe rollercoaster tycoon 3 that's it


Maar ik zie door al die bomen het bos niet meer..

Ik twijvel namelijk of die vista wel zal doen op mij pc.
aangezien ik natuurlijk niet echt op een nog langzamere pc zit te wachten.

ik heb dit probleem nu al soms,of gebruik ik mischien teveel applicaties tegelijk :rolleyes:
(msn,internetten,downloaden "nwsgrp", dvd branden)
Zal mij pc het Os vista trekken?

En ik hoor van alle kanten verschillende verhalen.
dat ik nu helemaal niets meer van snap.vandaar dat ik mijn vraag even hier neer leg.
en hoop dat jullie mij kunne helpen duidelijkheid te geven met mijn vraagtekens bij de volgende punten.

De één zegt je moet kijken voor een dual core systeem
de ander weer voor 64 bit en zag ook weer een andere variant staan de "am2"
wat dat ook weer mag inhouden.
Want ik hoor dat de 64 bit versie pc's nog weinig tot geen drivers tot zich beschikt, en over software niet te spreken. die dan ook waarschijnlijk niet to slecht zal gaan werken.
Hoe zit dat dan met die dual core? is dat dan zelfde verhaal?
En bij die am2 of is dit geen nieuwe standaard?

welk systeem in nou beter/sneller,waar wel gewoon alles op blijft werken zonder problemen?Met oog punt dat ik al me software ook daarop kan gebruiken.

wat is jullie visie hier op,ik denk zelf dat een upgrade niet haalbaar is.aangezien die al gedateerd is in de computer wereld denk.

Waar zit de toekomst in.wat is wijsheid? upgrade of nieuwe systeem.


Groetjes Roberto
 
Je kunt het beste een nieuw systeem kopen aangezien je geen drastische upgrades kan uitvoeren met de huidige computer...

De vragen m.b.t. Vista laat ik aan anderen over, heb er zelf geen ervaring mee.

Het AM2 waar jij over praat is de socket van de processor, voor de nieuwste AMD processoren heet dit AM2 en voor de laatste Intels is dit socket 775... Dit is dus geen nieuwe techniek, alleen een benaming voor het "voetstuk" van de processor.

Het klopt dat er voor 64Bit nog niet veel applicaties en drivers zijn maar het maakt niet veel uit want een 64Bit processor draait ook wel op 32Bit. Overigens zijn er voor Vista ook nog geen goede drivers voor bepaalde hardware te vinden...
 
dus houd in concreet,als ik bv een 64bit pc zou aanschaffen.kan ik nog gewoon me huidige software gebruiken hierop zonder al te veel problemen? hij switched gewoon om ofzo ?
Geld dit ook voor die dual core?

Wat is nou wijs voor mij dan om te nemen.gezien wat ik er uiteindelijk mee doe?


Bedankt voor je snelle reaktie btw
 
Laatst bewerkt:
Ja zowel een 64Bit als een Dual-Core kunnen gewoon de "oude" software draaien... Ik draai zelf een Intel Core 2 Duo welke ook een Dual-Core heeft en heb nog geen problemen met software gehad die niet wilde installeren...

Gezien je huidige setup raad ik je inderdaad af om Windows Vista aan te schaffen, de computer die je nu hebt is zo verouderd. Met een nieuw systeem kun je evt hem op de systeemeisen van Vista aanpassen zodat hij wel zal draaien... (link naar systeemeisen)

Hier is nog een artikeltje over 32bits vs 62bits
 
kijk dat is inderdaad nog eens info.
Ik ga ook sparen voor nieuwe pc :D

Dus als ik dan ook goed begrijp ken ik op een 64bit/dual core systeem, gewoon een vista/Xp 32bit instaleren.
En kan ik me huidige programmas allemaal ook daarop gebruiken,daar was ik nl bang voor.
Mits ik natuurlijk op vista stap..dan moet ik wel een vista compatible variant gebruiken.zoals je nu ook vaak ziet met bv spysweeper,avg enz enz

Damn ik had veel eerder op die froum moeten komen,leer nog eens wat hier :cool:
 
Nomaals bedankt op je reactie devil :thumb:

Ik ben er overuit,en bij navraag bleek idd me huidige xp retail ook op 64 bit te draaien.
Maar daar was ik idd bang voor, dat bepaalde software niet meer zou draaien die ik veelvuldig gebruik.(Newsbin,quickpar,winrar,ftd etc etc)
En had al gekeken op hun site,voor een evt "vista update"maar lang niet bij alle waren ze al zo ver.
Gekke is dat na 3 telefoontjes naar "computer zaken",niemand mij kon garanderen dat daadwerkelijk wel of niet was.
Bij een uitspraak daar van,werden ze allemaal nogal vaagies.
Nu zit ik weer bij volgende keuze.
Word het een Amd of een intel :D maar daarin zijn klaarblijkelijk na al die tijd de meningen nog steeds over verschillend.maar volgens mij maakt het voor mij gebruik toch geen flaus aus,wich one ik neem.
Gezien wat ik er mee doe.Maar ik merkte wel op dat je veel aanbiedingen heb momenteel kwa pc gebeid,voor red geld.
mijn oog viel op deze
http://www.supermarktpc.net/index.php?option=com_content&task=view&id=185&Itemid=2

Is het wat?

Bedankt voor jullie vriendelijk begeleiding hier

Groetjes Roberto
 
Lees de reacties onder de beschrijving zou ik zeggen, er staan dingen waar ik het mee eens ben waaronder het stuk over dat het een ouder type Intel processor is en dat deze minder presteert dan de huidige Core 2 Duo processoren van Intel. Ook is het een mid-range videokaart die erin zit, als je niet verwacht hoogstaande games te draaien kun je hier mee uit de voeten.
 
ja ik was ,inderdaad zojuist de reakties aan het bekijken.
Alleen staan er wel behoorlijk wat nare reakties bij,heeft natuurlijk te maken met de 'budget'onderdelen.
Denk dat je dit soort fratsen net zo goed bij een dell kan krijgen.

Aangezien ik geen computerwizz ben,is een "homemade"pc out of the question.

Ps: Games speel ik niet of nauwelijks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan