Twilight cd's op Win2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barfman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Vraagje,mijn broertje heeft een pc tje en wil graag die twilight cd's installeren,nou lukt het hem dat wel op windows 98,maar niet op windows 2000,hoe kan dat,hij geeft ff zwart beeld en springt dan terug naar de desktop.

Hij heeft een pentium2 300 Mhz

win 2000 is niet gemaakt voor games te spelen en dat werkt dus ook niet bij vele games...

Ik draai zat spellen op W2k dus dat is het probleem niet. Wat waarschijnlijk wel het probleem is dat het spel wat je wilt installeren niet geschikt is voor W2k omdat het al wat ouder is. Helaas dus!

p.s. welk spel is het?

ik heb ook win 2k, draait heerlijk overigens en ik zeg ook dat die spellen te oud zijn...
bovendien, twilight heeft sommige CD's dat echt gewoon dramatisch is...(twilight 55, staat virus op)

Het gaat ook niet specefiek om een spel,hij kan gewoon de twilight cd al niet laden,maar wel op w98,dat is juist het rare.
Hij gaf wel een DirectDraw error,mischien dat jullie hier wat over weten,de foutmelding zelf weet ik niet.

Geplaatst door Barfman
Het gaat ook niet specefiek om een spel,hij kan gewoon de twilight cd al niet laden,maar wel op w98,dat is juist het rare.
Hij gaf wel een DirectDraw error,mischien dat jullie hier wat over weten,de foutmelding zelf weet ik niet.

Dit lijkt op een 3dfx driver probleem, kijk even voor een update voor w2k!

DirectDraw probleem is vaak op te lossen met een nieuwere versie ven directX

Ja een update had ik ook al aangeraden,maar helaas heeft hij op die comp geen internet,is er een site van microsoft waar je die windows updates kan downloaden voor een later update op je pc.

Geplaatst door Barfman
Ja een update had ik ook al aangeraden,maar helaas heeft hij op die comp geen internet,is er een site van microsoft waar je die windows updates kan downloaden voor een later update op je pc.

DirectX kun je gewoon downloaden en dan op cd branden. Service pack 3 voor w2k kun je ook gewoon downloaden, let er dan wel op dat je voor de netwerk versie kiest, anders gaat hij gelijk installeren.

Voor videokaart drivers zul je op de site van de fabrikant van de kaart moeten zoeken.

succes:)

Oke bedankt voor de tips,ik ga gelijk aan de slag voor mijn broertje.

Thnx

Kom toevallig net op dit hele oude topic uit en zie dat het goede antwoord nog niet gegeven is.
Het probleem is dat het Twilight MENU niet werkt onder Windows 2k/XP.
Als je een oude Twilight wil gebruiken onder XP, zul je dus òf het menu moeten omzeilen (geen doen) of gebruik maken van een DOS emulator zoals DOS Box. Ook een VPC (Microsoft Virtual PC bijv.) werkt hier goed voor.

Tis maar dat u het weet. Tot zover :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan