twitter expert gevraagd heb hulp nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0211

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
hoi ik ben een leek in twitter en snap het niet hellemaal kan iemand mij helpen?

als ik tweet op bijv @rtltweetweek dan zie ik mijn tweet daar niet tussen staan dan tweet ik via de website van rtl
waarom zie ik deze niet? dit is ook op twitter https://twitter.com/#!/infinityward of google @infinityward
hier zie ik mijn tweet ook niet staan als ik tweet

waarom gebruiken sommige mensen meerdere # in een tweet? (waar dient deze functie voor?)

als ik tweet dan krijg ik soms reactie maar dan moet ik zelf helemaal naar de website gaan en alle tweets gaan uitpluizen welke van mij was met de reactie erop kan dit niet wat makkelijker?

wat is het verschil tussen tweet en reply?

alstublieft kun je mij verder helpen word er gek ook omdat ik heel vaak geen reactie krijg dan denk ik dat ik wat verkeerd doe
alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hoi,
Een @ is een metion. Hiermee zeg je iets tegen een bepaalde persoon. Een # (hashtag) geeft een onderwerp aan. Dat is ook meteen de reden waarom je tweet niet op de rtl website getoond word, je moet #rtltweetweek gebruiken, dat is namelijk een onderwerp waarover je iets zegt. Als je een tweet stuurd zeg je gewoon iets op twitter, zonder dat je daarmee op iemand doelt. Bij een reply antwoord je (met een mention aan die persoon (bijvoorbeeld @xassnake en dan een reactie op jou tweet)) op het bericht van iemand anders.

bedankt voor je antwoord ik kan hier wel wat mee alleen hebik nog geen antwoord op deze vraag

als ik tweet dan krijg ik soms reactie maar dan moet ik zelf helemaal naar de website gaan en alle tweets gaan uitpluizen welke van mij was met de reactie erop kan dit niet wat makkelijker?

hoi ik ben een leek in twitter en snap het niet hellemaal kan iemand mij helpen?

als ik tweet op bijv @rtltweetweek dan zie ik mijn tweet daar niet tussen staan dan tweet ik via de website van rtl
waarom zie ik deze niet? dit is ook op twitter https://twitter.com/#!/infinityward of google @infinityward
hier zie ik mijn tweet ook niet staan als ik tweet

waarom gebruiken sommige mensen meerdere # in een tweet? (waar dient deze functie voor?)

wat is het verschil tussen tweet en reply?

alstublieft kun je mij verder helpen word er gek ook omdat ik heel vaak geen reactie krijg dan denk ik dat ik wat verkeerd doe
alvast bedankt

Hoi, ik weet wel meer van twitter af ik zal het je iets duidelijker maken.

Als mensen @ gebruiken is dat een mention dit dient om meerdere personen een tweet ''mention'' te sturen, gebruiken mensen # dan is dit om de tweet een bepaald onderwerp te geven bijvoorbeeld ik heb veel zin in #widm (wie is de mol) Je vraag is eigenlijk waarom als je #rtl tweet dat niet op het twitter account van @rtl komt, dat is omdat jij een hashtag (#) gebruikt en daarmee duid jij en andere mensen dat onderwerp aan. Alleen degene die op het account van RTL kunnen inloggen kunnen een tweet plaatsen, wel heb je soms dat je bijvoorbeeldc #rtl is leuk tweet, en dat vinden de mensen van het account @rtl leuk dat ze het retweeten dan komt het wel op hun twitter pagina,

Hoop dat dit je helpt!

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor je antwoord het kwartje begint een beetje te vallen
dan heb ik nog een vraag die niet beantwoord is voor mij

Dit kan makkelijker, gebruik je via je computer twitter.com of gebruik je een telefoon?
Op de computer iniedergeval als je een tweet krijg moet je een keer erop klikken,
Hier een printscreen,
Met iphone is dit ook..

tom.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok als ik een tweet krijg begrijp ik dat je erop moet klikken dan opent de tweet

maar als ik via/op een website tweet https://twitter.com/#!/infinityward dan moet ik helemaal naar die website gaan en mijn reactie op die tweet eruit vissen

ik doe dit via de pc :D

als ik daar tweet dan zie ik mijn tweet niet totdat ze reactie geven dat doen ze dus bijna nooit :-( en dan is het elke keer kijken of hij erbij staat
ik kan dus niet via mijn twitter home page reacties zien op mijn tweet ook niet als ik een maatje tweet en hij een reactie geef

moeten we elkaar eerst volgen voordat je dat ziet in je homepage van twitter

sorry hoor twitter is helemaal nieuw voor mij :D

wel aardig en bedankt dat je mij dit wil uitleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan