• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

TXT bestand inporteren via gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

chriscadis

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2008
Hallo,

Ik heb een excel file aangemaakt die automatisch gegevens uit een txt bestand haalt.
Als ik daarna via gegevens ga kijken naar de verbindingseigenschappen en deze wil aanpassen ( bv de tijd om alles te vernieuwen veranderen of de query aanpassen)daarna op OK duw loopt Excel vast en wordt autoherstel gestart. Dit doet zich voor op alle PC's waar ik dit probeer.
Is er ergens een setting dit ik kan verander waardoor excel niet vast loopt.

Groeten

Chris

Beste chriscadis,

Kun je naast een voorbeeldbestandje ook een printscreen uploaden van de verbindingseigenschappen vóór je iets wijzigt, en nadat je het heb gewijzigd? Dus via Alt+Print screen vóórdat je op OK drukt, want dan loopt Excel vast.

Richard

De files

Hoi,

In bijlage vind je een voorbeeldje en een tekst bestand, als ik in deze file in de eigenschappen iets veranderd loopt alles vast.
Ook als ik deze file via "geplande taken" van windows om de 10 minuten gedurende een paar minuten laat uitvoeren en dan afsluiten krijg ik de foutmelding.
De txt file veranderd ook om de x minuten, maar soms veranderd de naam van het txt bestand, dus dan moet ik de query aanpassen, ook dan loopt alles vast.
Kan je dit eens proberen ?

Groeten

chriscadis

Bijlagen

Chris,

Ik heb er even naar gekeken maar ik kan er niet veel mee. Ik werk met 2003 en ik krijg een melding dat deze gemaakt is met een nieuwere versie. Ik zie ook nergens "gegevens" staan zoals jij beschrijft. De macro draait wel, in die zin dat de file wel geïmporteerd wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan