.txt kan niet worden geopend met Notepad

Status
Niet open voor verdere reacties.

jongerius

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Hallo,

Ik had eerder de volgende thread geopend:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=382356

Probleem was dat ik verborgen bestanden niet kon weergeven. Via dit forum ben ik doorverwezen naar nucia. Het een en ander aan spy/mal ware is inmiddels verwijderd. Een probleem wat tijdens de desinfectie is ontstaan, is dat mijn windows weigert .txt bestanden te openen met notepad.exe. Zodra ik notepad.exe als standaard instel springt hij automatisch weer op internet explorer. Bij nucia hebben ze het geprobeerd te fixen maar dat is uiteindelijk niet gelukt.

Voor die thread zie:

http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=42267

Hoe en waarom komt dit?

Hoi.....:)

Zodra ik notepad.exe als standaard instel springt hij automatisch weer op internet explorer

Mag ik toch even vragen hoe je dit precies doet ?

ED

Aan welke notepad.exe link je hem:

%windir%\notepad.exe

of

%windir%\system32\notepad.exe

of

%windir%\ServicePackFiles\i386\notepad.exe

Hoi.....:)

Mag ik toch even vragen hoe je dit precies doet ?

ED

Dat mag ;) Rechtermuisknop, openen met, dan C:/windows/notepad.exe.
Ook via mapopties geprobeerd met het zelfde resultaat.

Aan welke notepad.exe link je hem:

%windir%\notepad.exe

of

%windir%\system32\notepad.exe

of

%windir%\ServicePackFiles\i386\notepad.exe

Zie hierboven, C:/windows/notepad.exe

ok...maar zet je dan ook een vinkje in het vierkantje bij :

" dit type bestand altijd met dit programma openen "

ED

ok...maar zet je dan ook een vinkje in het vierkantje bij :

" dit type bestand altijd met dit programma openen "

ED

Zover kom ik dus niet. Zodra ik 'blader' om notepad.exe te selecteren en ik kies die, verschijnt die niet eens in het venster van programma's zeg maar.

" Zover kom ik dus niet "

Dit begrijp ik even niet want als je wel al zover bent dat je de kans krijgt om notepad.exe te selecteren (in de lijst) staat er al onder de lijst: dit type bestand altijd met dit programma openen.

ED

" Zover kom ik dus niet "

Dit begrijp ik even niet want als je wel al zover bent dat je de kans krijgt om notepad.exe te selecteren (in de lijst) staat er al onder de lijst: dit type bestand altijd met dit programma openen.

ED

Ok zal het proberen uit te leggen :)

Als je 'openen met' kiest, krijg je een lijst met programma's. Normaal gesproken kies je zelf een .exe via bladeren, druk je op OK en dan komt je programma in de lijst erbij. Notepad.exe weigert echter na het kiezen in die lijst te komen, dus het 'dit type bestand altijd met dit programma openen' heeft in dit geval geen zin. Ik kan het wel aan en uit zetten als je dat bedoelde. :thumb:

ok...duidelijk....en ik ga er van uit dat je het met het vinkje erin ook geprobeerd hebt.

maar je weet dat notepad.exe ook normaliter als "kladblok" al in de lijst staat ?

en....kopieer het bestand notepad.exe eens naar een nieuw gemaakte map en probeer het dan nog eens

ED

ok...duidelijk....en ik ga er van uit dat je het met het vinkje erin ook geprobeerd hebt.

maar je weet dat notepad.exe ook normaliter als "kladblok" al in de lijst staat ?

en....kopieer het bestand notepad.exe eens naar een nieuw gemaakte map en probeer het dan nog eens

ED

Ok bedankt. Kladblok staat bij mij ook niet in die standaard lijst. Ben nu aan het werk maar zal dat laatste vanavond even proberen.

Als je een kladblokbestand met rechts klikt. Wat zie je dan als eerste optie?

En als je via start - Uitvoeren daar gewoon notepad schrijft en dan enter drukt. Verschijnt kladblok dan wel?
:confused:

:)

Als je een kladblokbestand met rechts klikt. Wat zie je dan als eerste optie?

En als je via start - Uitvoeren daar gewoon notepad schrijft en dan enter drukt. Verschijnt kladblok dan wel?
:confused:

:)

Mijn eerste optie is Internet Explorer. Heb ondertussen het probleem zelf verholpen. Bij mapopties/bestandstype en dan .txt heb ik gekozen voor bestandstype bewerken. Daar stond bij 'open' : c:/windows/system32/notepad.exe%1. Dat heb ik veranderd in c:/windows/notepad.exe en nu werkt het wel. Beetje vreemd maar zolang het werkt :thumb:

Bedankt voor de reacties iig.

"Open" moet je eerste optie zijn..
Dus via mapopties - bestands typen - TXT - Geavanceerd, klik daar Open en klik "Als standaard instellen" ..

Notepad.exe staat in je Systeem Root en dan heb je dat hele pad niet nodig.
Dus je kan daar zonder meer gewoon Notepad schrijven, die %1 heb je nodig anders opent hij telkens een leeg kladblok. die %1 zegt achter de gordijnen als commando het geklikte bestand openen. dus Notepad "Bestandspad"

Capture.jpg

Net zo als Start - Uitvoeren - Notepad - Enter
Als dat niet werkt zijn je systeem variabelen verwijderd of verkeerd. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan